חבר מועצת העיר בית שאן איתן טייב קורא למשרד הפנים למנות ועדה קרואה לעיר בעקבות מצבה הכספי של העירייה. טייב כידוע התמודד על ראשות העיר.
2 צפייה בגלריה
פינת ישיבה בשכונת נוף גלעד השבוע
פינת ישיבה בשכונת נוף גלעד השבוע
פינת ישיבה בשכונת נוף גלעד השבוע
(צילום: פרטי)

לדברי טייב משרד הפנים צריך לפזר את מועצת העיר, להדיח את ראש העיר נועם ג'ומעה, שרק נבחר לפני ארבעה חודשים, ולמנות בדחיפות יו"ר וחבר ועדה קרואה. לטענתו רק מהלך כזה יציל את העיר: "אני קורא לכל חברי המועצה מהאופוזיציה וגם מהקואליציה לגלות אחריות, לכנס ישיבה מיוחדת על מצבה של העיר ולהצביע למען עתיד העיר" אמר טייב, "ועדה קרואה זו הברירה היחידה שיש כי העיר נמצאת כבר בשוקת שבורה. ממש בפשיטת רגל. הניקיון בעיר הוא מחריד. העיר נראית רע. יבשה ומפחידה".
הסיבה העיקרית לקריאתו של טייב למינוי ועדה קרואה היא בעקבות הגרעון התקציבי של העירייה. "מדברים על גירעון מצטבר שעובר את ה־100 מיליון שקל. המצב בבית שאן הוא כזה שאין פח צבע לצבוע את המדרכות. אני אומר את זה באחריות מלאה. בנוסף, רוצים להביא לפה תאגיד מים ולהעלות את הארנונה והמיסים. בתקופה כל כך קצרה ראש העיר רוצה להטיל את כל הגזרות האלה על התושבים. אני לא בא ממקום לפגוע בו ואני לא קורא לבחירות חדשות, אלא שמשרד הפנים ימנה ועדה קרואה שתעשה כאן סדר".
ועדה קרואה זה אומר שצריך לפזר את המועצה וגם אתה תלך הביתה.
"ברור. לפזר את כולם כולל אותי".
למה דווקא עכשיו? למה לא לתת צ'אנס לראש העיר?
"התושבים לא יעמדו בגזירות האלה של תאגיד המים והעלאת המיסים והארנונה. אף אחד לא מטיל על נועם את הכישלון, אבל יש פה בעיה רצינית. נכון שזה מוקדם אבל מדובר באירוע גדול. נועם הוא בחור צעיר שלא בא מרקע פוליטי. אני לא אתפלא אם עוד מעט יבקשו מהתושבים לקנות חרמש ומפוח כדי שינקו בעצמם את העיר. משהו לא טוב קורה בעיר שלנו".

2 צפייה בגלריה
איתן טייב
איתן טייב
איתן טייב
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

מעיריית בית שאן נמסר בתגובה: "העירייה מגבשת בימים אלה תכנית הבראה כוללת יחד עם משרדי הפנים והאוצר, כזו שתיתן מענה קבוע לצמצום הגירעון הגדול יחד עם מנופי צמיחה משמעותיים לעיר כדי שלא נחזור בעוד 4 שנים לאותו מקום. חשב מלווה מטעם משרד הפנים כבר החל בעבודתו בעירייה. הנהלת העירייה קיימה בשלושת החודשים הראשונים לכהונתה סדרה של פגישות מקצועיות עם שרים ובעלי תפקידים בכירים בממשל ובשלטון המקומי ובהם שרי האוצר והפנים, זאת לצד מענה לנושאים שוטפים ופתרון בעיות ברמה המקומית. אנו קוראים לאיתן טייב ולכל נציגי הציבור לבוא, להשתתף ולהשקיע מזמנם באתגרים שעומדים בפנינו ולקדם פתרונות שטובים לציבור. אין לנו כוונה להתעסק בסיסמאות אלא רק בעבודת שטח מקצועית בלבד".
ממשרד הפנים לא התקבלה תגובה עד שעת סגירת הגיליון.