"כל החיים שלי זה עבודה. אני לא יודע מה זה לשבת בבית. מקסימום שבוע-שבועיים חופש וחוזר לעבוד. היום אני כבר 7 חודשים בבית ומי יודע מתי נחזור. זה מצב לא נעים, לא פשוט בכלל", אמר היום (חמישי) בקול כבד שמשון מוסא-זדה בעלי אולם אצולת העמק והאוורסט בעפולה ובבית שאן על המצב בו הוא נמצא מאז תחילתו של משבר הקורונה וסגירת אולמות האירועים. "ההתמודדות בעסק היא קשה. המדינה עזרה קצת אבל זה לא זה. היינו מעדיפים לחזור לעבודה".
3 צפייה בגלריה
שמשון מוסא-זדה
שמשון מוסא-זדה
שמשון מוסא-זדה
(צילום: שרון צור)
בעלי אחד האולמות הכי מצליחים באזור מדבר על משבר לא פשוט בכלל. אין זה סוד שאולמות האירועים ספגו אולי את הנזק הכי גדול מאז הגעתו של הנגיף לישראל. מוסא-זדה מדבר על הלוואות חוזרות ונשנות בכדי להתקיים ומצב רוח ירוד. החזרה לפעילות הוא אומר אפילו לא באופק.
3 צפייה בגלריה
אולם אצולת העמק
אולם אצולת העמק
האוורסט. חודשים לא היה בו אירוע
(צילום: שרון צור)
"גם שיחזירו את האולמות זה יהיה עם הגבלות של עד 50-100 איש ובשביל זה לא משתלם לי לחזור. לפי התכנונים אמורים לחזור לקראת פברואר ואם אני אראה שעד אז היומן לא מתמלא אז גם אז אין לי למה לחזור כי בסוף אני צריך שיהיה כסף גם לשלם לעובדים שלי". הוא אומר ומוסיף: "אני לא אחזור בכל מחיר. אם זה יהיה המצב אני אחזור רק בקיץ לפעילות שירגע הכל".
יש חשש שהעסק יקרוס עד אז?
"את האמת אני לא רוצה לחשוב על זה. כי זה כבר באוויר. אנחנו גם עכשיו כבר במצב קריסה. הבנקים מתחילים ללחוץ וזה מתחיל להיות לא טוב. המדינה צריכה לתת לנו דחיית הלוואות מול הבנקים. אבל אני לא רוצה לחשוב על קריסה מנסה להיות אופטימי".
על איזה נזק אנחנו מדברים?
"מאות אלפי שקלים. לקחתי הלוואות מהבנקים וקרנות מדינה בשביל לשרוד".
יש כעס על הממשלה שלא נתנה לכם גב רחב יותר?
"תמיד יש כעס. על חודשי מרץ-אפריל לא קיבלנו בכלל מענקים. גם הפיצוי שאנחנו מקבלים מהמדינה זה לא הסכום שאנחנו צריכים לקבל. מה עם כל מה שהפסדתי?".
מוסא-זדה מדבר על משבר רחב יותר מהקורונה ומודה שעוד לפניה הרווח של אולמות האירועים זה כבר לא מה שהיה פעם.
3 צפייה בגלריה
אולם אצולת העמק
אולם אצולת העמק
האירועים יחזרו בחודש פברואר?
(צילום: שרון צור)
קראו עוד:
"האירועים בשנתיים האחרונות הלכו והצטמצמו. זה לא כמו פעם שהיה 500-600 מוזמנים. המגמה בשנתיים האחרונות הייתה של ירידה בכמות האירועים. הרגשנו את זה כבר אז. פעם משפחה הייתה מביאים 10 ילדים היום כמה ילדים מביאים? 2-3. זה בא לידי ביטוי גם בכמות האירועים.
"בלי קשר לקורונה", הוא מוסיף, "עולם האירועים בכללי הולך לכיוון אחר לגמרי. מה אנשים עושים היום? הולכים על אירועים של 50-100 איש וזה ימשיך גם אחרי הקורונה. אנשים מבינים שלעשות אירוע של 500 איש זה הופך להיות גם חוב של 500 איש. יתחילו לאמץ את האירועים המצומצמים. זה הכיוון".
המצב הזה גורם לך לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לעסקי האירועים?
"במצב של היום אני לא יכול לחשוב על כלום. גם אם אני רוצה לעשות משהו אני לא יכול לעשות כלום. לחשוב היום על עסק חדש זה התאבדות. הבנקים אומרים לנו תחשבו על משהו חדש בשביל להביא כסף אבל איך?. כל העסקים נסגרים על מה תחשוב?. אין מה לעשות המצב קשה אבל מתמודדים ונקווה שנעבור את זה".
אתה מצליח לישון בלילה?
"ממש לא. קשה. היום שלי התחיל להתבלבל. קם מאוחר, אין לילה. התבלבל לי הכל. עברתי ניתוח מעקפים לפני שנה וזה בטח לא מוסיף לשקט הנפשי. אבל נעבור את זה".
עוד עדכונים - חדשות עפולה והעמק