רפי רוימי (61) מבית שאן, נשוי, אב לחמישה וסב לשבעה נכדים, חלה בקורונה והחלים לפני מספר ימים. בניגוד להרבה אחרים שעברו את המחלה בקלות, רוימי דווקא מספר על תסמינים קשים והתמודדות לא פשוטה עם הבידוד.
2 צפייה בגלריה
רפי רוימי
רפי רוימי
רפי רוימי
(צילום: פרטי)
"קיבלתי את הקורונה בצורה קשה מאוד", מספר רוימי, "ייקח לי עוד הרבה זמן להתאושש. לפני שבועיים עלה לי החום בצורה קיצונית, היו לי כאבי ראש ולחץ באוזניים, הגוף נחלש. זה היה גיהינום. שתיתי אופטלגין מדי כמה שעות עד שירד לי החום, אני יזמתי בעצמי את הטיפול.
"אני לא יודע איפה נדבקתי", הוסיף, "שמרתי על ההנחיות, שמתי מסיכה כמו שצריך על האף והתרחקתי מהתקהלויות. לאחר שנבדקתי וקיבלתי תוצאה חיובית לקורונה. ביקשתי מאחיותיי שיביאו לי ויטמין די וזה מה שעזר לי לעבור את התקופה הזו. אני עדיין ממשיך לקחת אותו. יש לי בבית מעין מעבדה רפואית".
איך המשפחה הגיבה?
"היו צעקות ובכי. הילדים והאשה נכנסו לבידוד, התוצאה שלהם הייתה שלילית. אני שמרתי על ההנחיות אפילו בתוך הבית. כל הזמן שמתי מסיכה והיו צוחקים עלי, אני חושב שהצלתי אותם בזה שהקפדתי על ההנחיות".
איך היה להעביר את תקופת הבידוד לבד?
"מאוד קשה, אין אבא ואמא ואין מי שידפוק לך בדלת. אתה מתבייש לבקש עזרה ואומר שאתה מסתדר. בקושי היה לי כוח לדבר. הבת שלי הייתה עולה ושופכת את הזבל ועושה את הקניות".
2 צפייה בגלריה
רפי רוימי
רפי רוימי
רוימי לפני שנדבק
(צילום: פרטי)
קראו עוד:
איך הצלחת להתמודד מבחינה נפשית?
"הייתי עסוק רק איך להעביר עוד לילה בריא ולהפחית את החום והכאבים והחולשה. לא אכלתי בקושי בתקופה הזו, גם התיאבון שלי נפגע. לא ישנתי טוב ומצאתי את עצמי קם ב-2 בלילה. ברוך ה' אני אחרי הכל אבל התופעות יכולות להמשיך, לכן אני אמשיך לקחת אקמול ואת הוויטמינים. אני לא מאחל לאף אחד את המחלה הזו, זה לא פשוט".
מה דעתך על מצב הקורונה בארץ?
"אני קורא לכולם לעטות מסכה על האף, לא בשביל השוטרים אלא כי כל אחד צריך להוות דוגמה אישית לעצמו ולהסתכל על המקום שלו ולא להגיד כל הזמן למה פה מותר ופה אסור ולא לחפש תירוצים. לכל אחד יש הורים מבוגרים ואנשים שהוא עלול לסכן אותם. צריך להתרחק מהתקהלות ולא לצאת מהבית אם לא צריך. אם אני שומע עכשיו על אדם שנדבק, אני בוכה בשבילו כי אני יודע איזה ייסורים הוא הולך לעבור".
עוד עדכונים - חדשות מיינט העמק