השחקנית וכוכבת הנוער שירה לוי הוציאה השבוע סינגל וקליפ בכורה 'אפילו לדקה', שמדבר על סיפורה האישי והכואב - התאבדות אביה מור ז"ל. את השיר כתב הפזמונאי המוערך והנודע מעפולה נעם חורב.
לוי הצעירה, שמככבת בימים אלו בפסטיגל ובסדרת הטלוויזיה 'התחנה' של HOT, חיפשה במהלך השנים דרך להנציח את אביה ומצאה אותה באמצעות החיבור עם חורב.
2 צפייה בגלריה
נעם חורב | צילום: דנה קופל
נעם חורב | צילום: דנה קופל
נעם חורב | צילום: דנה קופל
"הכרתי את שירה דרך שיר הנושא שכתבתי לתוכנית הנוער 'התחנה' שבה היא משתתפת. השיר הפך להיות להיט ענק ומאז התחלנו לשתף פעולה. במהלך הפגישות שלנו נחשפתי לסיפור עם אבא שלה וזה מאוד נגע ללבי", סיפר חורב כיצד נולד החיבור עם לוי, "שירה החליטה להוציא שיר שמנציח את אבא שלה וכשנפגשנו היא סיפרה לי הכל. נתתי לה משימה - אמרתי לה שתכתוב לו מכתב ותשלח לי אותו. כשכותבים למישהו מכתב כל החומות נופלות. אתה מאוד מחובר לעצמך ולמי שאתה כותב אותו. לפעמים בכתיבה יותר קל לפרוק".
לוי אכן מילאה את שיעורי הבית של חורב וכתבה מכתב לאביה המנוח שבו היא מגוללת את כל רגשותיה ותחושותיה. לאחר שהעבירה אותו לפזמונאי הוא יצר ממנו שיר. "דרך המכתב הבנתי מה התחושות שלה, מה היא רוצה להגיד ומה הצבע של הסיפור שלה ומזה נכתב הטקסט. אחר כך כמובן החל תהליך של הפקה, הלחנה וצילום הקליפ", סיפר.
איך שירה הגיבה כשהיא קראה את הטקסט?
"היא מאוד התרגשה. היא ישר זיהתה את עצמה שם. אני פשוט לקחתי את המכתב שלה ועשיתי לו טרנספורמציה לשיר, אבל הרבה מהתחושות שלה הגיעו מתוך המכתב".
השיר כאמור מדבר על אביה של לוי, אך אין ספק כי הוא פונה לכלל האנשים שאיבדו את יקיריהם ממקרי התאבדות, נושא שנדמה כי לא שמים עליו מספיק דגש למרות שיעור המקרים שהולך וגובר עם השנים. לעתים המשפחות נוטות לא לדבר או להעלות את הנושא מתוך בושה ונשארות לבד עם הכאב, והשיר הזה יצר הזדהות מצד אנשים אחרים שחוו מקרים דומים. כך למשל בקליפ מופיעים ילדים מעמותת 'בשביל החיים' שגם הם איבדו את יקיריהם ממקרי התאבדות שונים.
2 צפייה בגלריה
שירה לוי | צילום: רונן מחלב
שירה לוי | צילום: רונן מחלב
שירה לוי | צילום: רונן מחלב
"השיר והקליפ מאוד עוצמתיים. אני חושב שיש מקום לדבר ולכתוב על הנושא הזה שלא מדברים עליו מספיק", אמר חורב, "הרבה אנשים חיפשו משהו שיצליח להביע את מה שהם מרגישים. השיר הזה יצא לפני כמה ימים אבל אנחנו מקבלים אין סוף הודעות מאנשים שאומרים לנו תודה על השיר כי הוא מבטא את מה שהם מרגישים ומנציח את היקירים שלהם באיזשהו מקום. ככה זה תמיד עם שירים: הם מתחילים ממקום מאוד אישי והופכים להיות אוניברסליים. פתאום כל אחד מוצא את עצמו בתוך השיר".
אף אחד לא יכול להישאר אדיש לביצוע המצמרר של לוי בשיר שצבר מעל 200 אלף צפיות בתוך כמה ימים. גם חורב מסכים ואומר: "מרגישים שזה מגיע מדם לבה. אני יודע שהיא עבדה מאוד קשה בשביל להיות מאוד מדויקת מבחינת הרגש והביצוע. אני חושב שזה מצמרר ומאוד מרוצה מהביצוע. מרגישים את הכוונה שלה בכל מילה".
על שיתופי פעולה בעתיד עם הזמרת אמר חורב: "יכול להיות. נחכה ונראה".
שירה לוי אמרה לאתר 'מיינט העמק': "אני מתרגשת מאוד מהשיר החדש שלי, שמוקדש לזכרו של אבי. כשהוא היה ילד הוא רצה לשיר ואני מרגישה שעכשיו אני מגשימה את החלום שלו. בקליפ זכיתי שישתתפו בני נוער מדהימים מעמותת 'בשביל החיים' שאיבדו כמוני את יקיריהם במקרי התאבדות שונים. אני מקווה שהשיר ייגע וירגש כמה שיותר אנשים".