אחרי שכבש את תל אביב, ירושלים, באר שבע וקרית שמונה, פרויקט 'המקרר הקהילתי' מגיע גם לעפולה.
הפרויקט, יוזמה של יו"ר מועצת התלמידים עומר שחר וראש תחום ליווי אגודות בהתאחדות הסטודנטים אוהד מלדסי, ייצא לדרך בעוד כשבועיים, בשיתוף עם העירייה ועמותת 'ואהבת'. המחשבה הראשונית היתה להציב את המקרר ברחוב הנשיא, באזור הפלאפלים בעיר, אך לבסוף הוחלט כי אזור השוק הישן הוא המקום הראוי ביותר.
"עומר שחר ואוהד מלדסי פנו אליי ואל איתי אליהו, מרכז הצעירים", מסביר עדיאל אילוז, חבר המועצה ומחזיק תיק הצעירים בעיר. "התלמידים והסטודנטים יהיו אלה שיפקחו על הנושא בשטח ואליהם יצטרפו העסקים באזור, שהסכימו לקחת חלק בפרויקט.
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
"זה פרויקט מבורך", מוסיף אילוז. "זה מתחיל במשהו קטן ואני מאמין שזה ילך ויתעצם. כל מי שיתרום יקבל תג וירגיש חלק מהעשייה הקהילתית. זה יעבוד תחת פיקוח כמובן, כי בכל זאת מדובר באוכל. הכל צריך להיות נקי ומסודר. ייכנסו למקרר רק מוצרים טריים. העניין נמצא כרגע באישורים סופיים, ואני מאמין שבשבועיים הקרובים הוא ייצא לפועל".
מיזם 'המקרר הקהילתי' שמגיע לעוד ועוד ערים ברחבי ארץ החל לפני כשנתיים על ידי ארבעה צעירים תל אביביים, שהציבו בשכונת שפירא מקרר עם אוכל שפתוח לכל מי שרוצה. כמעט מיד התרחבה היוזמה לבאר שבע, לירושלים, לקרית שמונה ולערים נוספות, וכעת היא מגיעה גם לעפולה.
הרעיון מאחורי המיזם הוא בין השאר לצמצם את בזבוז האוכל בישראל: "'המקרר הקהילתי' יתרום לאיכות הסביבה כאשר פחות פסולת תצטבר, וכמובן האוכל הזה יעזור לאנשים שידם אינה משגת. לא פעם אנשים זורקים מוצרי מזון טובים ואכילים או מחפשים למי לתרום אותם", אומר אילוז ומבהיר שהמקרר לא מיועד רק למעוטי יכולת. "המקרר הקהילתי כשמו כן הוא - מיועד לכלל הקהילה. הרעיון פה הוא של לתת ולקחת. אלה שרוצים לתרום ולהעניק תהיה להם כתובת, וגם אלה שיש להם צורך יידעו לאן ללכת".