אוריאן ארז מעפולה תייצג את ישראל בתחרות היופי הבינלאומית 'miss Europe continental' שתיערך בנאפולי שבאיטליה בחודש נובמבר. מארגנת התחרות שעקבה אחרי ארז תקופה ארוכה באינסטגרם פנתה אליה בהצעה להשתתף, לצד 50 מועמדות נוספות מרחבי העולם.
"הייתי די בשוק", מספרת ארז על תגובתה הראשונית להצעה. "בהתחלה היינו סקפטיים ולא כל כך האמנו. אמא שלי עשתה המון בירורים לראות שזה אמיתי ושלא מנסים לעבוד עלינו. אחרי שנשלחו לנו כל הפרטים הבנו שזה באמת אמיתי, אבל גם אז התקשיתי להאמין שרוצים דווקא אותי. זה מאוד החמיא לי".
2 צפייה בגלריה
אוריאן ארז. מתגייסת לצבא יום אחרי התחרות | צילום: עצמי
אוריאן ארז. מתגייסת לצבא יום אחרי התחרות | צילום: עצמי
אוריאן ארז. מתגייסת לצבא יום אחרי התחרות | צילום: עצמי
ארז, יפהפייה עפולאית בת 18 שמתחזקת חשבון אינסטגרם עם כמעט 23 אלף עוקבים, אולי זכורה לכם מפרסומות שעשתה כילדה - לרשת האופנה 'פוקס', לנעלי 'נמרוד' ואפילו, כתינוקת, לחיתולי 'פמפרס'. "כשהייתי קטנה עשיתי הרבה קמפיינים ואהבתי את זה, אבל לקראת גיל 11 החלטתי לפרוש", היא אומרת. הסיבה: הילדים בני גילה לא כל כך פרגנו להצלחה שלה. "התגובות של החברה השפיעו עליי ורציתי להיות כמו כולם. פחות לרוץ מאודישן לאודישן. אף פעם לא חשבתי לחזור לזה עד שהגיעה ההצעה הזו".
איזה תגובות קיבלת?
"הילדים היו אומרים לי שמי שלוקחים אותה לכל הפרסומות האלה זה רק כי היא מכוערת ולא כי היא יפה. בתור ילדה קשה להתעלם מהדברים האלה אז הפסקתי, כי רציתי להיות חלק מהחברה ולא להישאר בחוץ. בדיעבד כשאני מסתכלת אחורה לא הייתי עושה את זה. הייתי ממשיכה בשלי. אבל כילד זה משהו שקשה נורא לשמוע".
האמנת לאותם ילדים שאמרו לך שאת מכוערת?
"כילדה כן, את מאמינה לכל דבר שהחברה אומרת. אבל היום הגעתי לתחרות שמוכיחה אחרת".
"לא בא בקלות"
על הציפיות מהתחרות היא אומרת, "אני טסה בלי ציפיות. מה שיקרה יקרה. אני לוקחת הכל בתור חוויה. יהיה לנו ערב עם כל המנכ"לים של החברות הגדולות, ככה שאני מאמינה שזה בכל מקרה יקדם אותי ויפתח לי דלתות. אם הציעו לי להצטרף כנראה שכן יש פה משהו, ואני רוצה להמשיך בזה".
התגעגעת לדוגמנות כל השנים האלו?
"אולי לרגעים, ורק בשנים האחרונות. לא הרגשתי במהלך השנים שזה חסר לי. בשנים האחרונות קיבלתי המון הצעות לקמפיינים ולתוכניות, אז זה דגדג לרגעים".
אף הצעה לא שכנעה אותך לחזור, למה דווקא 'miss Europe continental' כן?
"כי זו תחרות בינלאומית שיכולה להקפיץ אותי למעלה. יכולתי להתחיל מדברים קטנים בארץ, אבל התחרות הזו היא משהו גדול יותר ובא לי להוכיח לעצמי שאני יכולה".
מתברר שלחזור לעולם הדוגמנות זה לא כל כך פשוט: "מעבר להכנה הנפשית הייתי צריכה לשנות את כל ההרגלים שלי ולהתאים את עצמי לאורח חיים של דוגמנית", מסבירה ארז. "תזונה מוקפדת מאוד ותפריט מסודר, אימונים שלוש-ארבע פעמים בשבוע, ירידה במשקל. צריך הרבה משמעת. כל העניין הזה לא בא בקלות".
בלי קשר לתוצאות התחרות, לארז לא יהיה יותר מדי זמן להתאושש: תאריך הגיוס שלה כמשקית ת"ש נקבע ליום שאחרי סיום התחרות. "אני חוזרת ב־24 לחודש ומתגייסת ב־25", היא אומרת בחיוך. "אני אסיים את התחרות וישר אחזור לשגרה. זה ינחית אותי מהר". היא מבהירה שלמרות הרצון להשיג דריסת רגל בעולם הדוגמנות, על הגיוס והמדים היא לא מוכנה לוותר: "היה חשוב לי להתגייס ולעשות שירות כמו כולם. מה שיבוא בדרך יבוא. מקסימום יתעכב".
2 צפייה בגלריה
אוריאן ארז. מתנדבת במד"א | צילום: עצמי
אוריאן ארז. מתנדבת במד"א | צילום: עצמי
אוריאן ארז. מתנדבת במד"א | צילום: עצמי
ועם כל הכבוד לתהילה ולפרסום, הדוגמנית הצעירה מגלה שיש עוד דברים שהיא שואפת אליהם: "התחרות אמנם הביאה איתה את הרצון להיכנס לעולם הדוגמנות, אבל אני בטוחה שאלך ללמוד משהו. אני בנאדם שלומד, זה תמיד היה חשוב לי. אני רוצה להתמקצע במשפטים ובפסיכולוגיה. מרגישה שזה הכיוון שלי".
ארז היא לא רק דוגמנית עם ראש על הכתפיים - יש לה גם לב רחב. מגיל 14 היא מתנדבת במד"א, והתנדבה במשך שנתיים גם ב'כנפיים של קרמבו'. "תמיד היה חשוב לי לעזור לקהילה. הטיפול באנשים והאינטראקציה איתם זה משהו שאני מתחברת אליו מאוד. ההרגשה הזאת שעשיתי משהו טוב בשביל האחר. גדלתי על זה בבית וזה גם מתקשר לדברים שחוויתי כילדה, ושיש לי אפשרות לשנות בשביל אחרים".