חיים בן־שטרית, רכז חברתי ומחנך כיתה י"א בבית ספר 'אורט יהודה' בעפולה, יוזם זו השנה הרביעית את פרויקט 'חסד לקהילה' בכיתתו. הפרויקט מאגד תחתיו כמה מיזמים שיתפרשו על פני השנה כולה, ובהם יפעלו התלמידים למען הקהילה. בין המיזמים: הפקת אירוע בר מצווה למעוטי יכולת, 'קמחא דפסחא' למשפחות דלות אמצעים, התנדבות בבתי חולים, חלוקת מתנות במחלקת ילדים לקראת חנוכה, ועוד.
1 צפייה בגלריה
חיים בן שטרית. ערבות הדדית (צילום: שרון צור)
חיים בן שטרית. ערבות הדדית (צילום: שרון צור)
חיים בן שטרית. ערבות הדדית (צילום: שרון צור)
את התרומות לפעילויות גייסו התלמידים באירוע שנערך השבוע ובו הפעילו יריד מכירות של חפצים מיד שנייה, במחירים שנעו בין שקל אחד לעשרים שקלים. כל הכסף שנכנס נועד לפרויקטים שמתוכננים לצאת לפועל במהלך השנה.
"המטרה שלנו בכל הפרויקט הזה היא לתרום לחברה ולא להיות אנשים שחושבים רק על עצמם", אומר בן־שטרית. "המסר הוא להסתכל על האחר. בסופו של דבר, ככה 'עולם חסד יבנה'. רק אם נעזור אחד לשני העולם יהיה מתוקן וטוב יותר וכל החברה שלנו תהיה טובה יותר.
"העשייה חשובה במיוחד בגיל הזה. הרבה פעמים אנחנו רואים, לצערנו, שהנוער מתכנס בתוך עצמו ולא מרים את הראש להסתכל מה קורה סביבו. אנחנו באים להראות שפנינו לקהילה ולעזרה", מסביר בן־שטרית ומוסיף, "אני רוצה לציין את אושרת לוי, אמו של אחד התלמידים בכיתה, שעזרה לנו באירוע".
ואיך מגיבים התלמידים לפרויקט הזה? לדברי בן־שטרית, הם שמחים ואוהבים לתרום לקהילה: "התלמידים מקסימים. הם נרתמים בלב שלם. השאיפה היא שלקראת הפרויקט של 'קמחא דפסחא' נשתף עוד כיתות. הרעיון הוא שאנחנו נגייס כספים ונקנה מוצרים בכסף הזה, לאחר מכן נארוז מנות ונחלק אותן לפי כתובות מסודרות, שנקבל מלשכת הרווחה".