נתנאל סויסה בן ה־17 ממגדל העמק נבחר לאחרונה לקבל את 'אות ראש העיר' למתנדב לשנת 2019, זאת בעקבות תרומתו לקהילה בשלוש שנים האחרונות כמתנדב במכבי אש.
2 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
סויסה, הלומד בבית ספר 'אורט פסגות', החל להתנדב במכבי אש עוד בהיותו בן 14. "זה משהו שתמיד עניין אותי - מכבי אש, מד"א, משטרה. מכבי אש היה ההתנסות הראשונה שלי, הרגשתי שזה המקום שלי ונשארתי", מספר סויסה הצנוע ומסביר למה בחר דווקא במכבי אש, "דוד שלי היה מתנדב שם כשאני הייתי קטן. באתי איתו פעם אחת וראיתי אותם עולים לכבאית ויוצאים לקריאות וזה משך אותי. רציתי גם להיות במערך הכיבוי".
את האהבה לכיבוי הוא רוצה להפוך בהמשך גם למקצוע: "זה משהו שאני רוצה לעסוק בו בעתיד ולהיות כבאי אחרי הצבא", הוא אומר.
המתנדב הצעיר קורא לעוד ועוד מתנדבים לתת מזמנם: "ההתנדבות מתבצעת אחרי צהריים ככה שגם אם יש מבחנים או חומר ללמוד אנחנו לומדים בתחנה ביחד. תמיד זה טוב לצאת ולהתנדב, פשוט כל אחד צריך למצוא את המקום שלו ולאן הוא מתאים".
על הבחירה בו לקבל 'אות ראש העיר' הוא אומר: "זה כבוד גדול וגאווה לקבל הערכה מהמפקדים שהמליצו עליי וחשבו שהפרס מגיע דווקא לי. ביום המעמד התרגשתי מאוד. זה כיף שמעריכים אותך על התרומה שלך".
2 צפייה בגלריה
סויסה בטקס | צילום: אלבום פרטי
סויסה בטקס | צילום: אלבום פרטי
סויסה בטקס | צילום: אלבום פרטי
יעקב שמעון, כבאי בתחנת מגדל העמק ואחראי על המתנדבים בתחנה אמר על סויסה: "נתנאל כבר כמעט ארבע שנים חלק מהתחנה. הוא בחור מאוד חיובי עם ראש על הכתפיים שתמיד מגדיל ראש. מגיע ועובד בפעילות השוטפת אם זה בתחנה עצמה ואם זה באירועים עצמם. הוא יוצא איתנו לשריפות ועוזר לנו. מעבר לזה נתנאל הוא כמו איש קשר שלי לצופי האש האחרים והכל אני מעביר דרכו. הוא אוסף תמיד את כל החבר'ה בכל פעילות שיש".