רשת המרכזים הקהילתיים בנוף הגליל על שם גורדון וברקוביץ' בע"מ הודיעה ביום ראשון על סגירת חבורות הזמר 'הרוח הטובה' ו'צליל בהר' שפעלו במשך שנים בעיר ועל פתיחת חבורת זמר חדשה במקומן.
2 צפייה בגלריה
חבורת הזמר 'הרוח הטובה' | צילום: באדיבות ישראל פרץ
חבורת הזמר 'הרוח הטובה' | צילום: באדיבות ישראל פרץ
חבורת הזמר 'הרוח הטובה' | צילום: באדיבות ישראל פרץ
במכתב שנשלח למשתתפי חבורות הזמר צוין כי ההחלטה התקבלה לאחר שלא נמצא פתרון לנושא במסגרת התקציב של רשת המרכזים הקהילתיים. במכתב, שעליו חתומות מנכ"לית המרכז בתיה כהן ויו"ר הדירקטוריון עירית שחר, נכתב: "הוצעו לחבורות הזמר שתי אפשרויות להמשך הפעילות לאור הקשיים הכספיים שבהם נמצאת הרשת - קשיים הדורשים מאיתנו להתייעל ולצמצם חלק מהפעילויות ובאים לידי ביטוי גם בחוסר היכולת להחזיק שתי חבורות עירוניות שתקציביהן גרעוני".
עוד נכתב שם: "לאחר שהקשבנו לשני המנהלים המוזיקליים ולאחר שקיבלנו משתי חבורות הזמר את בחירתן לגבי דרך הפעולה, אנו נאלצים להחליט על סגירת שתי חבורות הזמר ועל הקמת חבורת זמר חדשה בעיר נוף הגליל".
ההחלטה על סגירת חבורות הזמר הוותיקות התקבלה יחסית בהבנה: "האמת שכבר הכינו אותנו לזה וזה לא הגיע בהפתעה", אומרת דורית יהודה החברה בלהקת הזמר 'צליל והר'. "העיר לא גדולה ועם שתי חבורות זמר זה היה כנראה יותר מדי. אני מבינה שתוקם חבורה חדשה ואני מאוד מקווה שאני אהיה חלק ממנה".
עתליה ברקמן, חברה בלהקת הזמר 'הרוח הטובה' מאז שהוקמה בשנות ה־80: "החליטו לסגור את הלהקות ולהקים אחת חדשה בגלל בעיה כספית, ואני מבינה את ההתנהלות של המתנ"ס. חבל שהלהקה שלנו, שעובדת מעל 30 שנה ונחשבת לאחת מעשר הלהקות הטובות בארץ, נסגרת. אני מקווה שיימצא פיתרון. אולי נוכל לבנות את הלהקה החדשה על בסיס מה שהיה".
בקרוב יחלו במתנ"ס לעבוד על פתיחתה של להקה חדשה. "במהלך החודש הקרוב תצא הרשת בפרסום 'קול קורא' להקמת חבורת זמר חדשה", נכתב במכתב שנשלח בין היתר לראש העיר פלוט, "פרסום זה יופץ לכלל תושבי נוף הגליל והסביבה וכל אדם אשר חפץ לשיר ולהצטרף מוזמן לעשות כן. במקביל תפתח הרשת מכרז לבחירת מנהל מוזיקלי, אשר יפורסם בכל הארץ. המנהלים של שתי חבורות הזמר הוזמנו להגיש מועמדתם למכרז זה. אני מודים לכם על כל השנים היפות שבהן עבדנו יחד ומזמינים אתכם להצטרף לחבורת הזמר החדשה אשר תקום בקרוב, להמשך עשייה משותפת".
2 צפייה בגלריה
חבורת הזמר 'צליל בהר'  | צילום: באדיבות ישראל פרץ
חבורת הזמר 'צליל בהר'  | צילום: באדיבות ישראל פרץ
חבורת הזמר 'צליל בהר' | צילום: באדיבות ישראל פרץ
מנכ"לית רשת המרכזים בתיה כהן מסרה בתגובה: "'הרוח הטובה' ו'צליל בהר' הן שתי חבורות זמר שפעלו ברשת המרכזים הקהילתיים בנוף הגליל בו־זמנית לאורך שנים. פעילותן היתה חשובה למשתתפים ולעיר בשילובן בטקסים, בימי זיכרון ובאירועים קהילתיים. הפעלת שתי חבורות הזמר דרשה השקעה רבה של משאבים שמקורם מכספי ציבור, ולאור העלויות הגבוהות ותקציבן הגרעוני היה ניסיון לסגור את אחת החבורות בעבר. לאור הצורך בתכנית התייעלות ברשת המרכזים הקהילתיים השנה הוחלט לאפשר את פעילות שתי חבורות הזמר עד לסיום השנה שחלפה. הנושא הובא לידיעת שני המנהלים המוזיקליים ולידיעת המשתתפים בשתי החבורות במהלך חודש יוני ולאור התשובות החלוקות שהתקבלו, הוחלט לבחור באפשרות השנייה, של סגירת שתי החבורות החל מחודש אוגוסט והקמת חבורת זמר חדשה. אנחנו מבינים את אי שביעות הרצון מההחלטה, עם זאת מדובר בהחלטה אחראית ומאפשרת".
חבורת הזמר 'הרוח הטובה' | צילום: באדיבות ישראל פרץ