מפעל 'כנפית', אחד הספקים הגדולים ביותר לחלקי מבנה למטוסים ללא טייס, תעבור בעוד כמה חודשים לאזור התעשייה 'ציפורית' בנוף הגליל. כיום נמצא המפעל באזור התעשייה רמת גבריאל במגדל העמק.
2 צפייה בגלריה
מפעל כנפית | צילום: שרון צור
מפעל כנפית | צילום: שרון צור
מפעל כנפית | צילום: שרון צור
בעלי המפעל רכשו לאחרונה ב'ציפורית' מבנה על שטח של 11 אלף מ"ר וזאת מאחר שהצרכים של המפעל והיקף הפרויקטים שלקח על עצמו גדלו. כיום מעסיק המקום 195 עובדים - מהנדסי מכונות, אווירונאוטיקה, חשמל, אנשי רכש, הנהלת חשבונות ועובדי ייצור. בעקבות המעבר ל'ציפורית' יגייס המפעל עוד כ־70 עובדים. על פי גורם בעיריית נוף הגליל, 95 אחוז מהתוצרת של 'כנפית' מיוצאת לחו"ל והוא עובד בעיקר מול התעשייה הביטחונית והרפואית. כמו כן המפעל עונה על הגדרת מפעל הייטק ולפיכך הבעלים משקיעים במחקר ופיתוח.
מנהל מינהלת פארק 'ציפורית' סרגיי זלוטניק מלווה את קליטת המפעל במקום ואף בוחן את האפשרות לסייע בקליטת עובדים תושבי נוף הגליל באמצעות יריד תעסוקה.
על פי אתר החברה, כנפית נוסדה בשנת 1986 כבית מלאכה לכלים מרוכבים והיום מוכרת בארץ כאחת החברות המובילות בתחום קבלנות המשנה לתעשיית התעופה בישראל. "כנפית היא בין הספקים הגדולים ביותר של חלקי מבנה מטוס המיוצרים ממתכת ומחומרים מרוכבים למטוס המנהלים G280", נכתב באתר המפעל, "כמו כן החברה היא בין הספקים הגדולים ביותר של חלקי מבנה למטוסים ללא טייס, בעיקר מחומרים מרוכבים, לחטיבת מל"ט של התעשייה האווירית".
עוד צוין באתר המפעל כי כנפית מייצרת חלקים ומכלולים מחומרים מרוכבים בטכנולוגיות מגוונות ומתקדמות. "כנפית מוכרת בארץ כחברה עם מיצוב גבוה ומוניטין בתחום תעשיית התעופה בישראל", נכתב באתר.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר רונן פלוט (צילום: שרון צור)
ראש העיר רונן פלוט (צילום: שרון צור)
ראש העיר רונן פלוט (צילום: שרון צור)
שולה פיין, אחת משלושת הבעלים של המפעל, מסרה בתגובה: "אנחנו עוברים ל'ציפורית' מאחר שאנחנו מתרחבים. נקלוט עובדים חדשים".
בתוך כך, פארק התעשייה 'ציפורית' דורג השנה בראש טבלת אזורי התעשייה המבוקשים על פי נתוני משרד הכלכלה והתעשייה. השקעות בהיקף של כ־250 מיליון שקלים ומענקים בהיקף של כ־50 מיליון שקלים, הביאו השנה לקליטת 237 עובדים חדשים ולראשונה לכניסה מסיבית של תעשיית הייטק ומדע.
המפעלים החדשים שמצטרפים לנוף הגליל הם: אלפא – אומגה, סולאראדג', EMT, חץ טכנולוגיות, סימטל ציפויים, הולי אינטרנשיונל, כרמית ומפעל לייצור קנאביס רפואי. "זאת רק ההתחלה, נוף הגליל עוד תהפוך למעצמת ההייטק של הצפון", אמר ראש העיר רונן פלוט.