אבל כבד ירד על קיבוץ בית השיטה שבמועצה האזורית הגלבוע לאחר שנודע כי ההרוגה בתאונת הדרכים אתמול, בכביש 716 ליד צומת נעורה, היא אלה האריס ז"ל, חברת הקיבוץ. האריס ז"ל, בת 79 במותה, היתה למעלה מ-26 שנה חברת להקת הגבעטרון.
1 צפייה בגלריה
אלה האריס ז"ל (צילום: דוד (דדה) עינב)
אלה האריס ז"ל (צילום: דוד (דדה) עינב)
אלה האריס ז"ל (צילום: דוד (דדה) עינב)
האריס ז"ל, אימא לשני בנים- האחד טייס אל-על והשני עוסק בנטורופתיה. בעלה של אלה ז"ל, לארי, נפצע בתאונה הקטלנית, כך על פי דיווח המשטרה. שניהם היו פעמיים בשליחות מטעם הסוכנות, פעם בארה"ב ופעם בקנדה, שם עשתה האריס ז"ל תואר שני במוסיקה. להאריס ז"ל שתי אחיות, הבכורה תמר היא מראשוני הילדים שנולדו בבית השיטה.
מהמועצה האזורית הגלבוע נמסר כי בשנים האחרונות היוותה האריס ז"ל נדבך משמעותי מהפעילות המוזיקאלית שהתקיימה בדורות בגלבוע- המרכז האזורי למבוגרים ולותיקי מוא"ז הגלבוע. בפעילותה בדורות הובילה קורס- 'שרים בצוותא', במהלכו הגיעה עם גיטרה ולימדה את הווותיקים ממיטב שיר הארץ, וכן יצרה ביחד אתם מאות שירונים.
עוד נמסר מהמועצה כי את שירותה הצבאי עשתה האריס ז"ל בלהקה צבאית. במשך שנים רבות ליוותה בגיטרה את אירועי התרבות בבית השיטה. הוריה ממייסדי הקיבוץ, אביה יוסוף גדרון היה רכז הביטחון, וניהל שנים רבות את ענף המכוורות בבית השיטה. אביה יוסוף גם נודע מראשוני המתגיסים לפלמ"ח ואף שימש תקופה קצרה כמפקד הפלי"ם. אימה, שפרה גדרון הייתה ההגננת הראשונה של בית השיטה, וממובילות החינוך בקיבוץ.