חברת מועצת העיר עפולה מטעם סיעת 'באנו לשנות', נגה שרון, הודיעה הערב על פרישתה מהקואליציה. שרון נבחרה לראשונה למועצת העיר בבחירות שהתקיימו בסוף אוקטובר 2018. בעקבות פרישתה של שרון יהיו מעתה לראש העיר 11 חברי קואליציה לעומת 6 חברי אופוזיציה. עדיין לאלקבץ יש רוב מוחלט.
2 צפייה בגלריה
נגה שרון (צילום: שרון צור)
נגה שרון (צילום: שרון צור)
נגה שרון (צילום: שרון צור)
הערב שלחה שרון לראש העיר אלקבץ מכתב באורך שלושה עמודים בו פירטה את החלטתה לעבור לאופוזיציה. במכתב לא היססה שרון לבקר את ראש העיר.
"בתאריך 12.11.18 לחצנו יד והסכמנו לשתף פעולה ובעצם על הסכם הקואליציוני שבעל פה, בין סיעת 'באנו לשנות' לבינך, ראש העיר", כתבה שרון במכתב לאלקבץ, "בין סעיפי ההסכם, שנוסחו על ידי סגנך דאז, שלום שלמה (כיום מנכ"ל העירייה) סוכמה האסטרטגיה הבאה: סיעת 'באנו לשנות' תדאג לשיפור 'חוסן התושב העירוני', באמצעות שיבוץ נציגת הסיעה כיו"ר בוועדות קידום מעמד הילד, המאבק בנגע הסמים, והביטחון. כמו גם ניתנה הבטחה כי סיעת 'באנו לשנות' תחזיק ב'תיק התושב הותיק', מעורבות בתחום הצרכים המיוחדים ומגדר בתמורה לכל הנ"ל, סוכם כי סיעת 'באנו לשנות' תצטרף לקואליציה ותתמוך בה. על אף שעברו כחמישה וחצי חודשים מאז הסיכומים בינינו, הסעיפים טרם קוימו ואף ניכר כי הסיעה הודרה מאירועים רבים הקשורים לוועדות בהן אני מכהנת כיו"ר, וזאת על אף תכתובת רבה בנושא, כאשר התעלמת מכל המכתבים בנושא".
2 צפייה בגלריה
ראש העיר אבי אלקבץ (צילום: שרון צור)
ראש העיר אבי אלקבץ (צילום: שרון צור)
ראש העיר אבי אלקבץ (צילום: שרון צור)
בהמשך המכתב פירטה שרון מספר סוגיות ופרויקטים לביצוע, שלטענת שרון לא מומשו. כמו "בניגוד לסיכום בינינו, טרם התגבש דיון במעורבותי אודות תעסוקה של 5 אחוז לאנשים עם מוגבלויות (חובה על פי חוק!), טרם התגבש דיון אודות אנשים עם צרכים מיוחדים, נושא אותו אני מקדמת כבר שנים רבות", נכתב.
בסיום המכתב כתבה שרון לאלקבץ: "במצב שבו ראש העיר פועל למניעת אפשרויותיה של סיעת 'באנו לשנות' לקדם את ערכיה במועצת העיר עפולה, כמו גם קידום פניות של תושבים ותושבות בנושאים האקוטיים להם התחייבה הסיעה, אין כל יתרון בהישארותה של הסיעה בקואליציה, ולפיכך הריני להודיע על ביטול ההסכם הקואליציוני המילולי בינינו, שכן הסכם כתוב סירבת להכין".
חבר מועצת העיר נגה שרון מסרה בתגובה: "באתי לעשות טוב. עשיתי את זה קודם גם בלי להיות נבחרת ציבור. הים יש לי הרבה אחריות. אני מצפה שראש העיר יכיר בעובדה שעומדת אשה בראש סיעה ולקבל את ההבטחות ואת מרחב הפעולה".
ראש העיר אבי אלקבץ מסר בתגובה: "נגה לא הייתה שייכת מעולם לקואליציה ואני מאחל לה בהצלחה בספסלי האופוזיציה".
גורם בעירייה הגיב: "תרומתה של נגה שרון לעשייה העירונית הייתה אפסית עד לא קיימת, וחסרונה לא יורגש בעשייה הציבורית. מלבד פוסטים בפייסבוק וכתבות יח"צ בעיתונות היא לא עשתה דבר. לא סתם אפילו חבריה לסיעה נטשו אותה והותירו אותה לבד. יתרה מכך, היא גם הודחה מתפקידה כיו"ר כחול לבן בעפולה עקב חוסר עשייתה, בישיבה מביכה בה הוטחו בה מילים קשות על חוסר עשייתה על ידי בכירי התנועה. נגה התבלבלה, היא בטוחה שנבחרה לראשות העיר, אולם התברר לנו שמלבד דיבורים, היא לא מסוגלת לעשות דבר ומלבד לדאוג לעצמה, ולקחת קרדיט על פרויקטים שלא קשורים אליה, היא לא עשתה דבר. נגה היא האחרונה שתלמד את אלקבץ על קידום נשים, לאחר ששדרת הניהול של העירייה בתקופת אלקבץ מורכבת מרוב נשי ורק לאחרונה סיימה העירייה חודש אשה מוצלח ביותר ללא עזרתה של הגב שרון".