בין נסיעה אחת נדמה היה לחבר'ה המצוינים של המכינה הקדם צבאית ''תבור'' מנצרת עילית כי עברו מעולם אחד לעולם שני. הפייטרים מ''תבור'' החליפו לרגע את האתגר הצבאי לאתגר אזרחי מרתק במיוחד, הצצה לעולמם של החרדים, על קהילותיהם, פלגיהם, אמונותיהם ותפיסותיהם הערכיות.
1 צפייה בגלריה
ברחובות ירושלים (צילום: אלבום פרטי)
ברחובות ירושלים (צילום: אלבום פרטי)
ברחובות ירושלים (צילום: אלבום פרטי)
במסגרת 'סמינר חרדים' הגיעו המכיניסטים לירושלים, לא לפני שלמדו מאודי הרשלר על שורשיות החרדים, ומיהונתן על התהליכים המתרחשים בימים אלה בחברה החרדית. בירושלים פגשו הבנות את פנינה פויפר אשר שיתפה אותן בנושא הנשים בחברה החרדית, ואילו מנחם מוזס התמקד בסוגיית החרדים בפוליטיקה.
במשך שבע שעות התבשמו המכיניסטים מאווירתה המיוחדת של שכונת 'מאה שערים', למדו בחברותות סוגיות ערכיות, פגשו עולם שונה, אחר, עולם בו החסד והאמונה משמשים בערבוביה. שקדו באוהלה של תורה וקינחו את היום כמנהגי החרדים, ''בטועמיה חיים זכו'', ארוחת צ'ולנט ירושלמי של יום חמישי, טרום שבת ומאמר חסידות מאודי הרשלר.
ביום שישי התוודעו לעולם החסידות אחרי שנהנו מעולם המתנגדים, לקראת שבת המלכה התכנסו בבית וגן להכנה רוחנית לכבוד השבת, לאחר מכן הבנות הדליקו נרות שבת, הבנים התפללו בבית הכנסת בבית וגן וסעדו בבתי משפחות ירושלמיות לטעום את טעמה המיוחד ותבלין האהבה לשבת.
''זה היה מפגש מרתק, מרגש, מעצים ומיוחד. פגשנו את האחים שלנו שאומנם לא לבושים כמונו, לא מדברים כמעט בשפתנו, חיים בעולם שונה משלנו, אבל אחים אנחנו. גילינו עולם קסום, עולם שיש בו הרבה חסד, הרבה נתינה, הרבה חכמה, יין משומר ממש'', סיכם רועי את המפגשים המרתקים.