רשות ניקוז ונחלים קישון ממשיכה לקדם את פרוייקט טיילת 'ג'נין - חיפה' המתוכננת לקום לאורך תוואי נחל הקישון (כ-70 ק"מ), אשר מתחיל בשטחי הרשות הפלשתינית, חוצה את גדר ההפרדה וממשיך מאזור הגלבוע דרך עמק יזרעאל ועד למפרץ חיפה.
1 צפייה בגלריה
סיור עבודה ליד הגבול עם ג'נין | צילום: דוברות רשות ניקוז ונחלים קישון
סיור עבודה ליד הגבול עם ג'נין | צילום: דוברות רשות ניקוז ונחלים קישון
סיור עבודה ליד הגבול עם ג'נין | צילום: דוברות רשות ניקוז ונחלים קישון
מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי, אירח לשם כך את עודד פיקסלר, סמנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי ואת אלון אטקין, מאגף התקציבים של המשרד לסיור לאורך הגדר באזור שבו חוצה הקישון את הגבול.
במהלך הסיור עדכן מנכ"ל הרשות כי בשבועות האחרונים נכנסו לתמונה גורמים ממספר מדינות באירופה אשר מעוניינים לקדם את הפרויקט בהובלת אנשי רשות הניקוז והמועצה האזורית גלבוע, בשיתוף עם ראשי נפת ג'נין, נציגי הגנת הסביבה משני צידי הגבול וארגונים ירוקים.
במסגרת הפרויקט מתוכנן לקום בסמוך לאזור הגבול בין הרשות הפלשתינית לגלבוע מתקן חדיש לטיהור שפכים, אשר יסייע לשמור על איכות מי נחל הקישון שמתחיל את זרימתו בנפת ג'נין. בנוסף, מתוכנן לקום פארק רחב ידיים שישתרע משני עברי הגבול וישמש כמרחב אקולוגי שבו יוכלו לשהות ולבלות שכנים משני עברי הגבול.
עלות הפרויקט מוערכת בקרוב לרבע מיליארד שקל והסיור עם אנשי המשרד לשיתוף פעולה אזורי השבוע נועד, כדי לברר באיזה אופן ניתן לקדם את גיוס הכספים בקרב הגורמים השונים: ממשלת ישראל, ארגוני הגנה על הסביבה מחו"ל וממשלות באירופה.
חיים חמי אמר בתום הסיור: "מדובר בפרויקט גדול ומורכב שבו יקחו חלק ישראלים, פלשתינים, שוחרי השמירה על הסביבה וגורמים המבקשים לקדם יוזמות שלום באזורנו. התכנית תסייע לכל הצדדים ותיטיב עם השכנים ברשות הפלשתינית, תשפר את איכות המים, תגן על סביבת הנחל ותהפוך את הקישון לגשר חשוב ליחסי שכנות טובה. מדובר בנחל שהתוואי שלו – שמתחיל בג'נין וזורם משם אל שטחי מדינת ישראל - מכתיב לכולנו לעבוד בשיתוף פעולה".