פוסט שקורא לנהגים להחרים את הנסיעה בכביש 6 החדש צפונה עלה לרשת החברתית וגרר תגובות רבות. במקביל, ממשיכים אנשי ציבור לפעול כדי להוריד את המחיר בטענה כי הוא הגבוה ביותר שמשלמים הנוסעים לאורך כביש 6.
1 צפייה בגלריה
מנהרות יקנעם. צילום: o-flay עבור כביש חוצה ישראל
מנהרות יקנעם. צילום: o-flay עבור כביש חוצה ישראל
מנהרות יקנעם. צילום: o-flay עבור כביש חוצה ישראל
הפוסט אכן זכה לתגובות ולשיתופים רבים, אבל היו גם לא כאלה שטענו שהמחיר מוצדק, לאור ההשקעה של החברה שבנתה את הכביש, ואם יש טענות, הן חייבות להיות מופנות לממשלה.
כותב הפוסט, איתן וינריך: "די עם הדיבורים על תמיכה בתושבי הדרום והצפון... מעט מעשים לא יזיקו". לעומתו כתב מורדי רון מנהריה כי מדובר בחברה פרטית, וכביש האגרה אמור להחזיר את השקעתם. "מדוע להחרים אותם, מה הם עשו לך רע?".
מחישוב שנעשה באשכול היישובים גליל מערבי עולה, כי עבור הקטע החדש ישלמו הנוסעים 0.82 שקל לק"מ, לעומת מחיר של 0.77 אגורות בקטעים אחרים. לפי בדיקה זו, המקטע החדש בצפון יקר מכל מקטע אחר שנדגם - בחישוב לקילומטר כביש. מכיוון שמדובר בגבייה נפרדת, עלויות הגבייה ייקרו עוד יותר את ההוצאה לנוסע
עוד עולה מהחישובים, כי תושב הצפון שירצה להגיע לתל אביב בכביש 6 ישלם, בחישוב לפי קילומטר, כמעט כפול מתושב הדרום - 0.45 שקל לק״מ, לעומת 0.28 שקלים לק״מ.
מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי, יעל רון: "מדינת ישראל מצהירה בתקשורת שהיא בעד פיתוח הגליל, ובפועל מקפחת את תושבי הצפון. במשך שנים חיכינו לכבישים חדשים שיקלו את עומסי התחבורה הקשים שיש באזור, ועד שפותחים כביש חדש, דורשים מאתנו לשלם עליו משמעותית יותר מתושבי המרכז. לא מתקבל על הדעת שבדרום הארץ זוכים התושבים ליחס אחד מאשר בצפון. משרד התחבורה שכח אותנו, והשאיר את תושבי הצפון לעמוד בפקקים לעשור נוסף".
בעבר טען משרד התחבורה בתגובה לטענות על מחיר גבוה עבור נסיעה בכביש 6 צפון לעומת המחיר בדרום, כי הקטע הבא של כביש 6 צפון, מצומת סומך ועד לשלומי וקרית שמונה, יהיה בחינם, כפי שהקטע מקרית גת לבאר שבע הוא בחינם.