בספריית גבעת המורה בעפולה נפתח מרכז מצוינות חדש שישמש כמרכז ידע ומידע לתלמידיה המצטיינים של העיר ומרכז לימודי וספריה לתושבי גבעת המורה. מבנה המקום עבר בחודשים האחרונים שיפוץ נרחב ונחנך במעמד שרת התרבות מירי רגב.
2 צפייה בגלריה
צילום: דובורות עיריית עפולה
צילום: דובורות עיריית עפולה
צילום: דובורות עיריית עפולה
אחרי תקופת החגים פותח המרכז שעריו לשכבת הילדים המצטיינת מכיתות א'-ג', ד'-ה', ו'-ט', וי'-יב'. תלמידים אשר התקבלו למרכז המצוינות הוזמנו על ידי מנהל החינוך ובתי הספר, להכיר להתרשם ולהירשם לפעילות עם הוריהם
במהלך חול המועד סוכות נערך אירוע הכרות עם המרכז אליו הגיעו עשרות רבות של משפחות וילדיהן, שבחנו את מגוון הקורסים שמוצעים במיוחד לשכבת המצטיינים. במהלך הביקור במקום הוצגו לתלמידים מגוון פעילויות: קומיו-טק (רובוטיקה ומדפסות תלת מימד), מדעי החלל, דיבייט, תקשורת בין אישית-מטוב למצוין, תוכנות אפליקציות, Jr. FIRST LEGO LEAGUE, מועדון אוקספורד ללימודי אנגלית למצטיינים, סינית שפה ותרבות, אמנות חזותית, כתיבה יוצרת והתכנית StarTech היוקרתית לסייבר.
2 צפייה בגלריה
מרכז המצוינות (צילום: דוברות עיריית עפולה)
מרכז המצוינות (צילום: דוברות עיריית עפולה)
מרכז המצוינות (צילום: דוברות עיריית עפולה)
במרכז נחשפה גם נבחרת השחמט העירונית של המרכז למצוינות בהובלת משה קציר ובשיתוף איגוד השחמט הישראלי. מועדון השחמט פתח את שעריו לכל ילדי העיר שרוצים לפתח חשיבה אסטרטגית.
כמו כן, מרכז המצוינות הציג את השקתו של האקתון חלל ייחודי, שיערך המרכז למצוינות בעפולה, בנושא "ירח", בהובלת דר' גיא ומרינה חץ, קרן רמון וסוכנות החלל הישראלית.
במסגרת הפעילות במרכז למצוינות יקבלו הסטודנטים הצעירים והוריהם ליווי צמוד לאורך כל תקופת הלימודים ביסודי, חטיבת הביניים התיכון וגם אחריו, במטרה למקסם את הפוטנציאל של המחוננים והמצטיינים.
כמו כן תינתן הכוונה למגמות יוקרתיות שישפרו את הביצועים האקדמיים העתידים של הסטודנטים הצעירים, העצמת ערך ההישגיות וייצוג העיר בתחרויות ארציות ובינלאומיות בתחומים שונים וטיפוח מסלולי מצוינות ושירות משמעותי בצבא, כגון יחידות כמו 8200, עתודה וקצונה.
אירע חשיפת המרכז זכה להצלחה וההרשמה לפעילויות היתה גבוהה. לפיכך, הורחבו מספר מסלולים, ולכן נותרו מספר מקומות מוגבלים בחלק מהמסלולים, ולכן הוחלט כי ההרשמה תימשך גם בימים הקרובים.