פרויקט נוסף של 'שיקום שכונות חוזר' חברתי ופיזי ייצא לדרך במגדל העמק ויחדש את פני רחוב תשי"ג.
כזכור, מגדל העמק הייתה בין הרשויות הראשונות בהן הושק פרויקט 'שיקום שכונות חוזר' בשנת 2016 והשבוע נודע כי במסגרת הפרויקט אושר המשך חידוש מבנים ברחוב תשי"ג בעלות כוללת של 1.6 מיליון שקלים, שמצטרפים להשקעה של 6.1 מיליון שקלים שכבר הושקעו במגדל העמק במסגרת הפרויקט.
הבשורה המשמחת הגיעה לעירייה בימים האחרונים באמצעות מכתב שנשלח מלשכת שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ובו נכתב כי פרויקט 'שיקום שכונות חוזר', המובל על ידי סגן השר ז'קי לוי, נועד במטרה לשפר את תנאי הדיור על ידי שיפוץ, חיזוק וטיפוח מבנים ושטחים ציבוריים (שיקום פיזי) ולעודד יזמות ומעורבות קהילתית במרכזים ומועדונים לילדים ובני נוער (תחום חברתי) כדי לקדם את הדור הצעיר בשכונות על ידי מעורבות בסביבת המגורים שלו כמו גם פיתוח מנהיגות ואחריות אישית.
1 צפייה בגלריה
הדמיה: דוברות עיריית מגדל העמק
הדמיה: דוברות עיריית מגדל העמק
הדמיה: דוברות עיריית מגדל העמק
עוד נכתב כי במסגרת תכניות העבודה לשנים 2016-2018 תוקצבה מגדל העמק, שהייתה בין הרשויות הראשונות במדינה בהן הושק מחדש הפרויקט, בסכום כולל של 7,670,570 מיליון שקלים בשישה מבנים הכוללים כ-190 יחידות דיור מתוכם 105 בבעלות פרטית ו-85 יחידות דיור בדיור ציבורי. בסיום נכתב מלשכת השר כי בכוונת המשרד להמשיך ולמנף את פרויקט 'שיקום שכונות' גם בשנים הבאות.
"רחוב תשי"ג שינה את פניו בעקבות ההשקעה הגדולה והמתמשכת בו ואנו כבר בודקים לקראת בחירת הרחוב הבא שאליו ייכנס הפרויקט 'שיקום שכונות חוזר'", אמר מהנדס העירייה, אריאל טויטו, "חשוב לציין כי הרשות מפעילה את מלוא השפעתה לקבל הכרזה של 'עיר התחדשות עירונית כוללת' והאינדיקציה החיובית לכך היא אישור פיילוט ברחוב עצמאות 58-62 שם במקום שלושת הבניינים עם 63 יחידות דיור ייבנו 250 יחידות דיור חדשות".
עוד הוסיף מהנדס העירייה כי כ-350 בניינים בשכונות הוותיקות שנבנו לפני 1980 נכנסו לתכנית המיגון מפני רעידות אדמה וטילים והם ישודרגו כולל בניית ממ"דים. כל המהלכים האלה ישדרגו את סביבת המגורים, המרחבים הציבוריים ואיכות החיים של תושבי העיר".