עמותת 'בית לב חם', שאוספת מדי שנה תרומות למשפחות קשות יום, לא ציפתה לתרומה כזו - יוסף עבד אלחאק, בעל חנות לפירות וירקות מנצרת, תרם לה השבוע 250 קילו תפוחי אדמה לקראת החג. "זו כמות גדולה מאוד שתספיק להרבה מאוד משפחות, זה ממש לא מובן מאליו כל התרומה הזו, ואשרינו שיש אנשים טובים", אמר השבוע מאיר סיבוני מהעמותה.
עניין איסוף התרומות הגיע לאוזניו של אלחאק, שלא חשב פעמיים. "אנחנו אנשים שעובדים לפרנסתנו, ומכירים מצבים לא פשוטים. אם אפשר לתרום אז למה לא. אנחנו עושים את זה ברוחב לב", אמר.
1 צפייה בגלריה
יוסף עבד אלחאק. פתח את הלב | צילום: שרון צור
יוסף עבד אלחאק. פתח את הלב | צילום: שרון צור
יוסף עבד אלחאק. פתח את הלב | צילום: שרון צור
במהלך השבוע ארגן אלחאק את התרומה כדי לשנע אותה לנקודת האיסוף בנשר. צוות מתנדבים אסף ממנו את התרומה ולקח אותה לארגון החבילות לנזקקים.
לאלחאק כלל לא משנה למי הגיעו התרומות. “לא משנה לי אם זה יהודים או ערבים, אני נותן למי שצריך. אני עושה את זה מכל הלב, ולא מסתכל בכלל מי קיבל. אם אני יכול לעזור, אעשה את זה בשמחה גדולה", אמר האיש הצנוע.
גם את סיבוני מהעמותה זה לא מפתיע. "יש אנשים טובים, לא קשור בכלל הדת והמוצא שלהם, הם פשוט פותחים את הלב. החג הזה עזרנו ל־260 משפחות ולצערנו אנחנו נתמכים רק בתרומות של אנשים פרטיים, אין לנו ברירה אחרת. הגענו עד רמת הגולן אפילו לקחת תרומות, בלי זה משפחות רבות יישארו בלי כלום בחג".
סיבוני העניק תעודה מרגשת לתורם הנדיב שפתח את לבו. "זה המעט שאנחנו יכולים לתת לו כדי להביע את הערכתנו על תרומתו החשובה".