משפחת לזימי מנצרת עילית לא האמינה שכך יסתיים טיול השורשים המשפחתי במרוקו. במהלך ביקור בבית המשפחה לשעבר בעיר מקנס קיבל אב המשפחה, אברהם, מתנה שלא ציפה לה.
הילדים לבית לזימי - עמרם, שושנה מאיר ויפה, נסעו יחד עם האב אברהם לטיול שורשים במרוקו, שתוכנן במשך כחצי שנה ובו החליטו לבקר בבית הסבים ובמקומות שהיו תחנות בחיים של בני המשפחה בטרם עלייתם לארץ.
אב המשפחה לא ביקר במרוקו מאז עלה לארץ ועבור ילדיו זה היה מפגש ראשון עם ארץ המוצא של אביהם. "שמענו הרבה סיפורים לאורך כל השנים, אבל להגיע לשם ולראות את המקום זה היה מרגש מאוד", סיפרה יפה.
1 צפייה בגלריה
המטבע שקיבל אברהם לזימי (צילום: אלבום משפחתי)
המטבע שקיבל אברהם לזימי (צילום: אלבום משפחתי)
המטבע שקיבל אברהם לזימי (צילום: אלבום משפחתי)
במהלך הטיול ביקרו בני המשפחה במקומות שונים, ביניהם מקומות בהם חיה המשפחה ובבית בו התגורר האב בעיר מקנס. "הגענו לבית בהתרגשות גדולה, דפקנו בדלת ואדם בשנות ה-90 לחייו הכניס אותנו פנימה", סיפר מאיר. "אחרי דקה של שיחה התברר כי הוא השכן שגר בסמוך. אחרי שאבי סיפר לו שהוא התגורר בבית הזה הוא התרגש מאוד ואף זכר אותו כילד קטן. היום הבית שייך לאחד מילדיו".
לפני שעזבו העניק להם השכן מתנה – מטבע משנת 1921 שמצא בבית לאחר שמשפחת לזימי עזבה אותו. "השכן סיפר שלאחר שרכש את הבית הוא מצא את המטבע הזה ושמר עליו כל השנים", סיפרה יפה, "כנראה סבא שלי החביא כסף או משהו כזה בבית והמטבע הזה איכשהו אבד לו. זו היתה מתנה שלא צפינו לה. אבא התרגש מאוד לקבל זיכרון שהיה שייך לאבא שלו".
לאחר החזרה לארץ החליטו האחים להפתיע את אביהם והפכו את המטבע המיוחד לשרשרת. "הענקנו לו את המתנה הזו. מזכרת מהחיים של משפחתו במרוקו, של אבא שלו. עכשיו הוא עונד את המטבע של אביו קרוב לליבו", אמרה יפה.