המנהלת המיתולוגית של בית הספר היסודי 'שגיא' בקיבוץ שריד, ענת בוהנה (56) מקיבוץ גבת, סיימה את תפקידה לאחר 22 שנים. בוהנה תעבור לעבוד בתוכנית 'מרום' של משרד החינוך להדרכת מנהלי בתי ספר יסודיים במחוז הצפון.
"הרגשתי שמיציתי ורציתי להתחדש", הסבירה בוהנה את החלטתה לעזוב את התפקיד, "האחריות הגדולה להיות בעמדה של הובלה ומנהיגות במשך 22 שנה הספיקו לי".
לפני 33 שנים הצטרפה בוהנה למערכת החינוך כמחנכת בבית הספר היסודי בגבת. בשנת 1990 הוקם בית הספר היסודי שגיא בקיבוץ שריד, ואז היא עברה לחנך בו. בהמשך לימדה מתמטיקה וכיהנה כסגנית המנהלת. בשנת 1996 מונתה למנהלת.
במהלך כהונתה גדל בית הספר. תחילה הוא קלט תלמידים מהיישובים גבת, שריד ויפעת ולאחר מכן גם מקיבוץ ומבסיס רמת דוד ומתמרת. לפני ארבע שנים הפך לבית הספר היסודי הגדול במועצה. כמו כן לאורך השנים תמיד תוצאות המיצ"ב של התלמידים היו גבוהות. בנוסף, לאחר הנסיגה מלבנון למדו תחתיה ילדי צד"ל שעברו לגור בישראל.
"בית ספר שגיא בשבילי הוא מפעל חיים. לא יהיה לי יותר עוד כזה. מקום שהשקעתי בו ככה. הוא היה הבית השני שלי - מקום אהוב, יקר וחשוב", אמרה, "אני אסירת תודה לצוות שלי המסור, החרוץ והמחויב שצעד איתי לאורכו של המסע המרתק. אני עדיין לא תופסת שב־1 בספטמבר לא אקבל את תלמידי כיתה א'. מוזר שלא אהיה שם. אני מבינה את זה בראש, אבל אני לא באמת מעכלת את זה. יצבוט לי ב־1 בספטמבר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל היו"רים של ועדי ההורים לאורך השנים ולמנהלי מחלקת החינוך במועצה, שתמיד תמכו בבית הספר. תמיד קיבלתי מהמועצה אוזן קשבת ועבודה משותפת. אני רוצה להודות לאנשי שריד על מאור פנים ובית חם".
1 צפייה בגלריה
ענת בוהנה. אסירת תודה לצוות שלה | צילום: שרון צור
ענת בוהנה. אסירת תודה לצוות שלה | צילום: שרון צור
ענת בוהנה. אסירת תודה לצוות שלה | צילום: שרון צור
לשאלה איזה בית ספר היא עוזבת ענתה בחיוך: "בית ספר שמח שהוא עם הפנים לילדים ולהורים שאוהבים לבוא אליו. זה לא מובן מאליו. יש בו צוות מחויב, אוהב וקשוב. מבית הספר הזה יצאו רופאים, טייסים, עורכי דין וספורטאים".
המחליפה של בוהנה היא אורלי להב ממושב נהלל, שהיתה סגנית מנהלת בבית ספר 'רעים' בשמשית. "מאחלת לה הרבה הצלחה. הטיפ שאני יכולה לתת לה הוא שמנהלת טובה צריכה הרבה סבלנות, כיוון פדגוגי ברור והכי חשוב - לאהוב אנשים צעירים ומבוגרים", אמר בוהנה.