ג'יהאד חאיק, רכז מגמה ומרצה במכללת נצרת עילית־יזרעאל, התרגש מאוד בטקס חנוכת תערוכת הממציאים והמפתחים הישראלים שהשפיעו על האנושות. בין התמונות נמצא בנו, פרופ' חוסאם חאיק, שנבחר לאחד מ־53 המפתחים והממציאים של מדינת ישראל שהשפיעו בתגליותיהם על האנושות וביניהם אלברט איינשטיין ועדת יונת.
1 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
ג'יהאד, בעל תואר שני בהנדסת מכונות מהטכניון, הגיע למכללת נצרת עילית־יזרעאל לטקס חלוקת דיפלומות לבוגרי מגמת הנדסת רכב בראשותו, כאשר במקביל לטקס נחנכה תערוכת קבע של 53 ממציאים ומפתחים ישראלים שהשפיעו על האנושות. ''בוודאי שאני נרגש, בכל פעם אני מתרגש מחדש", הוא אומר, "חוסאם בני קיבל המון פרסים, אפילו ייצגתי אותו בקונסוליה הצרפתית כשקיבל תואר אבירות".
לג'יהאד ורעייתו פיירוז יש חמישה ילדים, כולם מלומדים. "חינכנו והשקענו בהם מאוד, המוטו שלנו הוא לאהוב את הזולת ולראות את האדם, וזה מה שחוסאם עושה - פועל לטובת ולמען האנושות''.
פרופ' חוסאם חאיק נולד בנצרת בשנת 1975 למשפחה ערבית־נוצרית. הוא למד בתיכון הקתולי 'סנט ג'וזף'. בשנת 1995 החל ללמוד הנדסה כימית באוניברסיטת בן־גוריון שבנגב, ולאחר מכן המשיך לדוקטורט במסלול ישיר בטכניון. בהמשך השלים פוסט דוקטורט במכון ויצמן באלקטרוניקה מולקולרית, ולאחר מכן המשיך למחקר במכון הטכנולוגי של קליפורניה. בשנת 2006 חזר לישראל והצטרף לפקולטה להנדסה כימית ומכון ראסל ברי לננוטכנולוגיה בטכניון. הוא הקים קבוצת מחקר הכוללת כ־36 חוקרים וכ־14 אנשי טכנולוגיה מרחבי העולם.
מאז שהצטרף פרופ' חוסאם חאיק לטכניון, הוא זכה בפרסים רבים ואותות כבוד. בין הפרסים מענק המצוינות היוקרתי על שם מארי קירי הניתן על ידי האיחוד האירופי – מענק אשר נחשב אז לראשון מסוגו בארץ ולגדול ביותר שקיבל מדען ישראלי יחיד אי פעם. כמו כן הוא השתלב ברשימת 35 המדענים הצעירים המובילים בעולם של כתב עת; זכה בפרס ברגמן למדענים מבטיחים; קיבל את פרס ישראל־צרפת למדענים מצטיינים; זכה בפרס הרשל ריץ' ליזמות וחדשנות ועוד.
בשנת 2010 העניקה לו ממשלת צרפת את אות האבירות במסדר האקדמאים - אות שנחשב לאחד מאותות ההוקרה האזרחיים העתיקים בעולם. נוסף על הישגיו המחקריים, זכה פרופ' חאיק במספר רב של אותות כבוד בהוראה כולל מרצה מצטיין מתמיד. הפיתוח החדשני של פרופ' חאיק, העומד במרכז עבודתו, הוא 'אף אלקטרוני ננומטרי', NA-NOSE, שייעודו אבחון מספר סוגי מחלות בשלבים מוקדמים אצל חולים.