1 צפייה בגלריה
לא בכל יום חונכים בית ספר במועצה אזורית. הנחת אבן הפינה, צילום: מועצת עמק המעיינות
לא בכל יום חונכים בית ספר במועצה אזורית. הנחת אבן הפינה, צילום: מועצת עמק המעיינות
לא בכל יום חונכים בית ספר במועצה אזורית. הנחת אבן הפינה, צילום: מועצת עמק המעיינות
בקמפוס בתי הספר בשדה אליהו שבעמק המעיינות יבנה בחודשים הקרובים בית ספר ממלכתי-דתי אזורי חדש, שישרת את כל היישובים במועצה, כולל את יישובי בקעת הירדן.
בשנים האחרונות מתרחשת תנופת צמיחה דמוגרפית גדולה מאוד בישובי המועצה האזורית עמק המעיינות. מספר הילדים גדל ועל פי הצפי לשנים הבאות בית ספר שק"ד היסודי, שהוקם בשנת 1952 בקיבוץ שדה אליהו, לא יוכל להכיל את כל הילדים בגילאי בית הספר היסודי. לכן יחד עם הנהלת מחוז צפון של משרד החינוך הוחלט על בנייתו של בית ספר ממלכתי דתי נוסף בעמק. על פי התכנית, בית הספר החדש יפתח עם פתיחת שנת הלימודים הבאה בחודש ספטמבר.
בטקס הנחת אבן הפינה נכחו ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין, סמנכ"ל וראש מינהל פיתוח במשרד החינוך – תמיר בן משה, נציגי הקיבוץ הדתי, הרב האזורי – שלמה אזואלוס, מפקח ממ"ד משרד החינוך - חיים גבאי ואורחים ושותפים.
"במקום הזה, יוקם בית ספר שיהיה מדהים ביופיו ויאפשר למידה משמעותית, ערכית וטובה לתלמידיו. עם סיום בניית בית הספר נתחיל במשימה הבאה שלנו - חידוש קמפוס שק"ד ובתי הספר הממ"ד היסודי והעל יסודי. אין ספק שאלה, יתרמו להתחדשות ולצמיחה בעמק", אמר קרין, "בתי הספר שלנו כבר צרים מלהכיל את הביקוש הרב שנוצר גם בשל הצמיחה הדמוגרפית הגדולה המתרחשת בשנים האחרונות, וגם כתוצאה מהביקוש לבתי הספר שלנו מחוץ לאזור. תפקידנו לספק תנאים פיסיים איכותיים לתלמידים ולצוות החינוכי ואנחנו משקיעים בכך רבות.
הרב האזורי הרב שלמה אזואלוס הוסיף: "כדי לעשות דברים גדולים, צריך אנשים שחולמים חלומות גדולים. אני חושב שזה קורה בעמק המעיינות. יש כאן שדרה של אנשים גדולים שחולמים חלומות גדולים אשר מתגשמים כאן בעמק. שנמשיך לחלום ולהגשים".
במגילת יסוד בית הספר החדש שנכתבה על ידי מלכה פווה, מנהלת בית ספר היסודי שק"ד, ועליה חתמו כל השותפים נכתב: "אנו תושבי עמק המעיינות משפחות ותיקות, צעירות ונקלטות מתוך כבוד הדדי, אהבת איש לרעהו, פתיחות וסובלנות שואפים ומייחלים כי בי"ס זה יבטא וישקף נאמנה את רקמת חיינו המיוחדת בעמק".