השבוע, חודש וחצי לפני יריית הפתיחה של מרתון טבריה 2017, הודיעה העירייה כי בקרוב ייחתם הסכם עם איגוד האתלטיקה בישראל למתן תו תקן מקצועי למרוץ. עד לשנה האחרונה נחשב המרוץ בטבריה לאליפות ישראל במרתון, אך באפריל השנה הודיע איגוד האתלטיקה שבעקבות בעיות ארגוניות במרתון הקודם, כמו עיכוב בחלוקת הפרסים לזוכים הזרים, המרוץ לא ייחשב עוד לאליפות ישראל. הניסיון להידבר עם האיגוד בנושא הוא שהביא לפתיחה המאוחרת־יחסית של ההרשמה השנה, רק 100 ימים לפני המרתון.
מרתון טבריה: מיעוט נרשמים, מחלוקת בין העירייה לאיגוד האתלטיקה
בשבוע שעבר אישר ז'ק כהן, מנכ"ל איגוד האתלטיקה, כי המרתון אכן לא ייחשב לאליפות הארצית, אך ייתכן שיהיה שיתוף פעולה עם העירייה כדי לספק תו תקן מקצועי למרוץ. אם הדבר לא יסתייע, הרי שהזמנים שיימדדו והשיאים שייקבעו לא יעמדו בקריטריונים בינלאומיים.
השבוע אישר כהן כי מתקיימים מגעים בין ראש העיר יוסי בן דוד לבין יו"ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן (שנכנס רק החודש לתפקידו). "יש נכונות באיגוד לפעול כדי לסייע למרתון להתקיים באופן מקצועי ומוצלח ולהעניק לו תו תקן", אמר. "אנחנו מקווים שב־2018 יחזור המרתון להיות אליפות ישראל". בינתיים לא נבחר שום מסלול חלופי שיוכר כאליפות, ובאיגוד הודיעו כבר שב־2017 לא תתקיים אליפות ישראל בריצת מרתון.
עמית נאמן, המודד היחיד בארץ בעל הסמכה בינלאומית של AMIS (ההתאחדות הבינלאומית לריצות כביש ומרתונים), מבהיר כי אם המארגנים יחליטו על מדידה בינלאומית, יש בהחלט די והותר זמן לביצועה. לדבריו, רק השבוע ערך את המדידה לקראת 'חצי מרתון עמק המעיינות', שייערך בשבוע הבא. "גם השינויים המתוכננים לא אמורים להוות מכשול", הוסיף, "בסך הכל צריך להזיז את הנקודה שבה הרצים מסתובבים חזרה לכיוון טבריה, ולעדכן את סימני הביניים שמסמנים להם כמה קילומטרים כבר עברו. למען האמת, יכול להיות שלרצים יהיה אפילו רווח קטן, כי השינוי יחסוך עלייה קטנה של מטרים בודדים בסוף המסלול".
ביום המרתון של אשתקד ירד גשם כבד, שהקשה על הרצים ושיבש את פעולת המכשירים האלקטרוניים למדידת זמנים. השנה נמסר מעיריית טבריה כי קווי הזינוק והסיום שונו, כדי למנוע מפגעים כמו בשנה החולפת, ובמסלולים בוצעו עבודות ריבוד וסלילה מחדש. מסלול המרתון יימדד, כמדי שנה, בידי יועץ מקצועי ויסומן על פי כל הדרישות.
בשנה שעברה התעכבה חלוקת הפרסים לזוכים הישראלים והזרים. לפני יותר מחודשיים הודיעה העירייה כי גם הזוכים מחו"ל כבר קיבלו את כספם, אך לאחר בדיקה נוספת הבהירו בשבוע שעבר שחל עיכוב טכני, והתשלום בפועל יבוצע בימים הקרובים. מבירור נוסף השבוע מול מקונאן בירהאנו מאתיופיה, המייצג את שלושת בני ארצו שהגיעו למקומות הראשונים במרתון הקודם, נמסר כי הכסף, בסך של 8,300 דולר, טרם הגיע ליעדו.
מהעירייה נמסר: "התשלום יבוצע בימים הקרובים".