דיירי בניין בשכונת בן גוריון בנצרת עילית התעוררו באמצע הלילה שבין ראשון לשני בשל צעקות ועשן שהגיעו מדירה בקומה השנייה, שבה מתגוררים בני זוג. "התעוררתי מהשינה ושמעתי קולות של גרירה", שחזרה אחת השכנות, "לא הבנתי מה זה באחת בלילה, ואז שמעתי את השכנה צועקת והתנפצויות של דברים. הערתי את בעלי, ואז הבנו שיש שריפה בקומה השנייה. השכן צעק לנו להוציא את הילדים מהבית, אז מהר הוצאתי אותם ואת הכלב לגינה. זה היה מפחיד מאוד".
מכבים שריפה ביפו? רק בליווי משטרתי
על פי עדויות שנאספו במקום, השכנים שהתעוררו מהצעקות והבחינו בשריפה החלו לנסות ולכבות את האש בעזרת צינורות ביתיים עד שהכבאים יגיעו. "אשתי העירה אותי שהשכנה צועקת", שחזר טל פוקס, המתגורר מתחת לדירה שעלתה באש, "הרחתי ריח שרוף והבחנתי בשכנה שיוצאת מהחלון לכיוון הפרגולה שלי.
כוחות הכיבוי הגיעו תוך חמש דקות. הסברתי להם איפה בעלה לכוד, והם התארגנו לפרוץ". כשהבינו כוחות הכיבוי שאדם לכוד בדירה הבוערת, שלחו לתוכה צוות פריצה, וצוות אחר נשלח לחלץ את האשה מחלון הדירה.
"קיבלנו הודעה על שריפה בבניין בן שלוש קומות, כנראה עם לכודים", סיפר מפקד המשמרת, רשָף רוני פרץ, שהיה מעורב בחילוץ. "הגענו מהר ומיד הבחַנו באשה שמנסה לצאת מהחלון ומעליה עשן סמיך. הוצאנו אותה לדירה בקומה הראשונה ומשם למטה, ובינתיים הצוות פרץ לדירה הבוערת. לוחמי האש איתרו את הלכוד בחדר השינה, חבשו לו מסיכת חילוץ וחילצו אותו מהדירה".
הגבר, בשנות ה־60 לחייו, נפגע מכוויות ומשאיפת עשן, והועבר לבית החולים רמב"ם במצב קשה. האשה חולצה במצב קל כשהיא סובלת משאיפת עשן. משירותי הכבאות נמסר כי השריפה נגרמה כתוצאה מכשל טכני במקרר.