קבוצת תושבים מנצרת עילית ארגנה בתוך יומיים באמצעות הפייסבוק תרומה של תכולת בית שלמה לחייל בודד מהצפון. השבוע הגיעה משאית מטעם הצבא כדי להעביר את החפצים לדירה שקיבל.
מדעי הבאבא: מה יש בחוג למיסטיקה ורוחניות? תובע 100 אלף: הושפלתי בנתב"ג כי אני ערבי הבעלים יפוצה: הכלבה אכלה בפנסיון גרביים ומתה
ההתארגנות החלה לאחר שאחד ממפקדיו של החייל פנה לתושבת נצרת עילית, דגנית זינגר, שמתנדבת בקבוצה המתרימה למען מעוטי יכולת ואנשים הזקוקים לתרומות שונות, והציג בפניה את מצוקת החייל.
זינגר לא חשבה פעמיים והחלה לגייס את התרומות. "כשקיבלתי את הפנייה, הבנתי שהחייל קיבל דירה מהצבא, אבל מאחר והוא חייל בודד ומשפחתו לא בארץ הוא מתקשה בגיוס תכולה", סיפרה השבוע. "הכנתי רשימת דברים שהוא זקוק להם, ומיד העלתי לפייסבוק פוסט על חייל בודד שחייבים לדאוג לו לציוד לדירה. תוך כמה דקות קיבלתי תגובות רבות, ביניהן של אדם שכתב לי שיש לו דירה ושהוא מוכן למסור את התכולה שלה. לא האמנתי למראה עיניי".
למשימה התגייסו תושבים שונים מרחבי העיר, שהחליטו לסייע לחייל, ביניהם רחלי אדרי, איילה מרקו ואחרים שביקשו להישאר בעילום שם. במשך יומיים עמלו המתנדבים ללא הפסקה על ארגון הציוד, מיינו וארזו את תכולת הדירה. בין היתר, הם תרמו לחייל צעיר מיקרוגל, מכונת כביסה, מייבש, מיטה, כלי מיטה, כלי מטבח, ריהוט הכולל שולחנות, ספות, כיסאות וציוד נוסף, שיכול לסייע לו להתגורר בנחת בדירה החדשה.
ביום שלישי הגיעה משאית עם חבריו של החייל, שהעמיסו את כל הציוד שנלקח לדירתו. "זו התרגשות גדולה כשאתה יכול לשנות אורח חיים של אדם צעיר, במיוחד אחד שתורם למדינה שלנו ועשה את כל הדרך מחו"ל לבד לפה", אמרה אחת התורמות. "אם הוא לבד, לפחות שיהיה במקום מסודר".
בין המתנדבים נראו גם אנשי ביטחון ושוטרות, שהסיפור נגע ללבם. "ברגע שאתה שומע דבר כזה אתה לא יכול להישאר אדיש", ציין מתנדב נוסף. "גם אם צריך לקנות דברים, אתה הולך במיוחד וקונה. אי אפשר להשאיר חייל כזה בדירה ללא ציוד. אני שמח שיכולתי לעשות משהו למענו".
מקורבים לחייל שלא היה יכול להתראיין סיפרו כי הוא הופתע והתרגש מאוד מהמחווה וממראה הציוד הרב שנאסף עבורו.