לראשונה: טבריה תארח את וועידת הגליל ה-7 החשובה והיוקרתית. במהלך הוועידה שנערכת ביוזמת המשרד לפיתוח הנגב והגליל ובהובלת השר שלום, יידונו הנושאים הבוערים העומדים על סדר יומם של תושבי הגליל, בהם: עתיד ההשכלה הגבוהה, פיתח כלכלי ונדל"ן בגליל, תדמית הגליל בתקשורת ועוד.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
ימים ספורים בלבד לאחר שנבחר לראש העיר ה-9 של טבריה, זכה יוסי בן דוד לשיחת טלפון מהשר לפיתוח הנגב והגליל, שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ושיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום. "אני מאחל לך הצלחה במילוי תפקידך. אתה ראוי להוביל את טבריה לשנים מוצלחות", אמר השר לראש העיר הנבחר. בן דוד השיב מיד: "תודה כבוד השר. כדי שאצליח, אזדקק לעזרתך. אני מבקש שוועידת הגליל השנה תיערך בטבריה. זה צעד שיקדם את העיר".
מאז השיחה הזו, הכל היסטוריה. ועידת הגליל ה-7 תיערך השנה בטבריה, כך בישר השר שלום לראש העיר בן דוד ובה ייטלו חלק האישים הבכירים בישראל.
נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרי ממשלה, חברי כנסת, מפכ"ל משטרת ישראל רנ"צ יוחנן דנינו, ראשי רשויות, תעשיינים, אנשי אקדמיה, אנשי עסקים, עיתונאים ואישי ציבור רבים ומכובדים, יתכנסו ב-31 בדצמבר בהיכל התרבות "יד שטרית" בטבריה.
ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד אמר: "ועידת הגליל היא רק יריית הפתיחה במסגרת כוונתנו להביא אל העיר טבריה את הכנסים האיכותיים הנערכים ברחבי ישראל. מדובר בוועידה יוקרתית אשר דנה בנושאים הבוערים הנוגעים בפיתוח הגליל שטבריה היא העיר המשמעותית והחשובה בו. אני מודה לשר סילבן שלום שנענה לבקשתי לקיים את הועידה היוקרתית בטבריה".
עובדי עיריית טבריה פועלים בשבועות האחרונים ביתר שאת ובשיתוף פעולה עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל, על מנת להכין את האירוע הגדול והנחשב. מטעמי אבטחה של האישים הבכירים, יסגרו לתנועה מספר צירי תנועה ברחבי העיר טבריה. בימים הקרובים תפרסם עיריית טבריה את שמות הרחובות שייסגרו ולא תתאפשר בהם תנועת כלי רכב.
"אני יודע שתיתכן אי נעימות זמנית בעבור תושבי העיר טבריה והנהגים, אך אני מבקש מכולם לנהוג באיפוק ובסבלנות תוך הבנה כי אירוע זה, כמו ועידת הגליל, מחזק את מעמדה של העיר טבריה ושם אותה במרכז הבמה. בדיוק כמו מרתון טבריה, אירועים כאלה ישתלמו לעירנו טבריה במוקדם או במאוחר", הוסיף בן דוד.