תושב הצפון הגיש לאחרונה לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה לאישור תובענה כייצוגית נגד מפעל הפיס על סך של מילארד שקל, בטענה כי אינו מאפשר לבטל או להחליף טופס הגרלה לאחר מועד שליחתו ובכך מתעלם מהוראות החוק לביטול עסקה. הבקשה הוגשה באמצעות עו"ד רביע סלימאן, ובה טוען התובע כי הוא לקוח קבוע של מפעל הפיס למעלה מ-10 שנים, ונוהג להשתתף פעמיים בשבוע בהגרלות באמצעות מפעילי דוכנים וזכיינים אשר מוכרים טפסי מזל בסכומי עתק.
נהג תחת תרופות פסיכיאטריות והתנגש ברכבים החברים של נריה מטפחים קברים עתיקים לזכרו מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
לטענתו בתביעה, בתחילת החודש הגיע לדוכן של מפעל הפיס בטבריה, וכאשר טעה בסימון מספר בטופס ההגרלה, ביקש מהמוכר בדוכן לבטל את הטופס ולהפיק טופס מתוקן במקומו, אך נענה בסירוב בטענה כי לא ניתן לבטל את הטופס, להחליפו או לתקנו. על פי התביעה, הוא לא התייאש ופנה לדוכן קרוב נוסף, וגם שם לטענתו נאמר לו כי אין אפשרות לכך, וזאת למרות שההגרלה של אותו כרטיס אותו שלח התובע הייתה אמורה להתקיים רק בעוד יומיים.
לפיכך, התובע נאלץ לטענתו לרכוש טופס מזל חדש ולמלא בו את המספרים הקבועים שהוא נוהג למלא בכל הגרלה, ולאחר מכן ערך באמצעות נציג מטעמו בדיקה בכ-10 דוכנים נוספים של מפעל הפיס באזור הצפון, ובכולם נענה כי אין אפשרות פיזית במכונת הפיס להחליף או לתקן או לבטל טפסים שכבר מולאו ונשלחו על ידי לקוחות.
לאור זאת טוען התובע כי מדובר במקרה חמור של התעלמות מהוראות החוק לביטול עסקה, ומבקש מבית המשפט לתת צו כנגד מפעל הפיס, לפיו יהיה על מפעל הפיס להוסיף בתחנות המכירה שלו אפשרות לביטול טפסים שכבר נשלחו על ידי לקוחות, כל עוד לא התחילה הגרלתן בפועל, ולהחזיר את סכום ההשתתפות לכל לקוח המבקש לבטל את השתתפותו בהגרלה
עוד מבקש התובע להגיש את התביעה בשמם של כל רוכשי הטפסים במפעל הפיס אשר השתתפו בהגרלות בשבע השנים האחרונות כמו לוטו, צ'אנס, 777 ו-123. תביעתו האישית עומדת על סך 23 שקלים, בעוד שסכום התביעה הכולל עומד על סך של למעלה ממיליארד שקלים לטובת שני מיליון איש שמילאו את הטפסים.
עוד טוען התובע, כי על המוצרים שמפעל הפיס מוכר לא כתוב כל מדיניות החזרה והחלפה, וכי אין כל אזהרה או סימון שהמוצר לא ניתן להחזרה או החלפה, וכך גם בדוכנים עצמם אין כל תקנון או אזהרה לכך. לאור זאת, טוען התובע, כי התנהלות זו של מפעל הפיס מנוגדת לחוק הגנת הצרכן ותקנות לביטול עסקה והחזרת מוצרים, אשר מאפשרות לבטל קניית מוצר או שירות גם ללא סיבה, גם אם הלקוח רק התחרט על קנייה.
מפעל הפיס מסר בתגובה: "נגיב בבית המשפט".