אף אחד לא מצפה מנכה לעמוד בזמן שירת ההמנון הלאומי, אבל איציק אורן, תושב איילת השחר, מתעקש לעמוד למרות נכותו הקשה. אורן נפצע קשה במלחמת יום הכיפורים, ונותר קטוע רגליים. אורן הוא מסוג הנכים שלא מוכנים לתת לנכות להגביל אותם. הוא פעיל מאוד בחוג רוכבי אופניים ורוכב באמצעות אופניים מיוחדים שמפעילים באמצעות הידיים.
השחיינית ענבל פיזארו: האהבה הזו מביכה אותי מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
לקראת יום הולדתו ה-70 של אורן, החליטו חבריו מחוג האופניים לקיים לכבודו ערב שירה בבית הרוכב באיילת השחר. לערב הוזמן מנחה השירה בציבור, עופר גביש, והחבר'ה של איציק אורן שרו יחד עמו את שירי ארץ ישראל עד השעות הקטנות של הלילה.
בתום הערב קמו כולם על הרגליים כדי לשיר את "התקווה", איציק אורן קם גם הוא ונעמד על גדמי הרגליים שלו בתוך כיסא הגלגלים, כך שגובהו לא יהיה נמוך בהרבה משאר החבר'ה שעמדו מסביב. אחד החברים החזיק מול אורן את המיקרופון, חבר אחר תמך בו מהצד, ואורן יחד עם כולם שר את ההמנון הלאומי בעמידה.
אחד החברים של אורן ראה לנכון לצלם את המחזה הזה ושלח את התמונה לעופר גביש, וגביש פרסם את התמונה בדף הפייסבוק שלו. "ראיתי לנכון לפרסם את התמונה", אומר גביש. "זה מאוד ריגש אותי לראות שאיציק לא נותן לנכות למנוע ממנו לכבד את ההמנון בקימה".
אורן עצמו אומר שזו לא הפעם הראשונה שכך הוא נוהג. "אני משתתף בהרבה ערבי שירה, שבסוף שרים את ההמנון", אומר אורן. "זה כבר הרגל אצלי, איך שמתחילים לשיר את ההמנון, אני אינסטינקטיבית נעמד בתוך כיסא הגלגלים, ותמיד יש גם חברים שמסייעים לי. זה היה ערב מאוד מרגש שערכו לכבוד יום הולדתי, אנחנו חבורה מאוד מלוכדת של חבר'ה ותיקים שרבים מהם נלחמו כמוני במלחמת יום הכיפורים, בשבילנו לשירת ההמנון יש משמעות גדולה".