בני זוג מנצרת עילית, בני זוג בשנות העשרים לחייהם, סיימו לאחרונה לשפץ את הבית של שכניהם הקשישים. עלות השיפוץ הסתכמה ב-13 אלף שקל, אותם הוציאו השניים מכיסם הפרטי.
מובטל נדהם: קבלן מחיפה שילם חובותיו במכולת מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
ני הזוג עברו לנצרת עילית מחיפה לפני שנתיים, אחרי שסיימו את לימודיהם ונישאו. במשך שנתיים הם גרו בדירות שכורות, עד שלפני כחצי שנה קנו את דירתם הנוכחית ברחוב תבור. כשהחלו להתוודע לשכנים החדשים, גילו השניים כי בבניין מתגוררים זוג קשישים בשנות השמונים לחייהם, המתקשים לעלות לקומה השנייה עם הקניות מהסופר, וסייעו להם מפעם לפעם.
באחת הפעמים נכנסה האישה אל ביתם של הקשישים ומצאה בו ריהוט דל וארונות מטבח מתפרקים. האישה סיפרה על כך לבעלה והשניים החליטו לשפץ לשכנים הקשישים את הדירה. השיפוצים נמשכו כחודש, ובמסגרתם התקינו בני הזוג מטבח חדש בבית השכנים, החליפו את המרצפות, שיפצו את האמבטיה והשירותים וכן קנו ריהוט חדש לסלון ולחדר השינה ומוצרי אינסטלציה.
"בכל יום אחרי העבודה היינו הולכים לשפץ להם את הבית עד הערב, כשבכל פעם הצטרף אלינו מישהו אחר מהמשפחה שביקש לסייע", סיפרה האישה. "המשפחות שלנו מחיפה, ולמרות זאת הם מצאו את הזמן לבוא ולעזור. בזמן השיפוץ דאגנו שהם יתקלחו אצלנו והעמדנו לרשותם את חדר השינה שלנו".
בני הזוג הקשישים לא האמינו למראה עיניהם בסיום השיפוץ. "הם פשוט מלאכים", סיפרה השבוע האישה המבוגרת בקול רועד ובעיניים בורקות, "אני לא מאמינה שמישהו שהוא לא משפחה ולא מכיר אותי יעשה דבר כזה בשבילי. עכשיו הכול מסודר ונקי ואני לא מפחדת שדלת של ארון תיפול לי על הראש".
בני הזוג דאגו גם להתקין מזגן בחדר השינה, רגע לפני ימי החורף הקרים. "הם אמנם מאושרים, אבל אנחנו מרגישים יותר סיפוק מהנתינה", סיכם האיש והוסיף בחיוך, "הם גם דואגים לפנק אותנו כל הזמן בעוגיות טעימות שהם מכינים לנו במיוחד".