ראש עיריית טבריה הנבחר, יוסי בן דוד, הורה השבוע על הקמת פלוגת סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) - פלוגת התנדבות שתיתן מענה מיידי בזמני חירום, כשהדגש הוא רעידות האדמה.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
בעקבות רעידות האדמה שנרשמו בטבריה ובאזור הכנרת בשבוע שעבר, נועד ראש העירייה הנבחר בן דוד עם מנכ"ל המשרד להגנת העורף ניצב בדימוס דן רונן ומנהל המינהל לשירותי חירום במשרד הפנים לישיבה שנקבעה בדחיפות. בן דוד הורה השבוע על הקמת הפלוגה (סיוע עצמי ראשוני) שהינה פלוגת התנדבות שתיתן מענה בשעת חירום.
לאור הנתונים שהוצגו במהלך הפגישה על ידי אנשי המקצוע, לפיהם, כוחות ההצלה המקצועיים של פיקוד העורף לא יוכלו לתת מענה אמיתי לחילוץ לכודים מתחת להריסות, בפחות מ-48 השעות הראשונות להתרחשות רעידת האדמה, החליט ראש העירייה בן דוד, על הקמת פלוגת הסע"ר.
הפלוגה תורכב מאנשים מתנדבים בעלי כושר גופני טוב, יכולת טכנית והמון מוטיבציה. הצוותים שירכיבו את הפלוגה העירונית, יעברו הכשרה מקצועית על ידי אנשי פיקוד העורף ויוכשרו לביצוע פעולות חילוץ ראשונות במקרה של רעידת אדמה או באירועי חירום אחרים.
ראש עיריית טבריה הנבחר, יוסי בן דוד התייחס להקמת פלוגת הסע"ר ואמר: "החשיבות של הקמת פלוגת סע"ר עירונית היא עצומה. על פי הסטטיסטיקה העולמית, 80-90 אחוזים מהלכודים שניצלים, הם אלה שחולצו ב-24 השעות הראשונות לאחר רעידת האדמה.
"אנו מחויבים לעשות כל שביכולתנו למען שמירה על שלומם של תושבי העיר. כבר נכתב במשנה כי 'כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא'. אם תעמוד לנו היכולת לתת מענה מיידי בזמן חירום, הרי שנצליח להציל חיי אדם וזה מה שצריך לעמוד לנגד עינינו בכל רגע נתון".
בנוסף, במסגרת ההיערכות העירונית לרעידות אדמה ובצל החשש הכבד לאור הרעידות האחרונות, החליט ראש העיר על התקנת סנסורים (חיישנים) במוסדות החינוך - חיישנים אשר ייתנו התראה של כחצי דקה בטרם תורגש רעידת האדמה ובכך עשויים להציל חיים.
החיישנים המדוברים נבדקו על פי התקנים המחמירים ביותר. כמו כן, הנחה ראש העיר בן דוד את אנשי מערכת החינוך לקיים רענון נהלים לשעת חירום בקרב תלמידי מוסדות החינוך.