נער בן 15 מעפולה רדף אחרי שודד שנכנס לביתו, תקף אותו ותלש ממנו את השרשרת שענד על צווארו. בחמישי שעבר שהה הנער לבד בביתו וצפה בטלוויזיה. לדבריו, סמוך לשעה 14:45, בזמן ששכב על הכורסה בסלון וצפה בטלוויזיה, נשמעו דפיקות בדלת.
בלש פרטי: השף איתר ולכד את הפורץ למסעדה מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
"הייתי בטוח שזו אמא שלי שחוזרת בדיוק באותן שעות מהעבודה", סיפר. כשפתח את הדלת הגיח לעברו רעול פנים מכוסה בבגדים שחורים וקפץ עליו. תוך כדי שהוא חונק את הנער ומכה אותו, הוא תלש ממנו את השרשרת שענד על צווארו ונעלם מן המקום.
אבל הנער לא איבד את עשתונותיו והחל לרדוף אחריו בשכונה, ולאחר מכן המשיך במרדף עד להיכל התרבות שבעיר. שם, לדבריו, עצר השודד, הכה אותו באגרוף בפניו ופצע אותו בשפתיו.
הקטין חזר לביתו בידיים ריקות, אולם שם ציפתה לו המשטרה שהחלה לחקור את האירוע. משפחתו סיפרה כי בשלב זה מצאה אחת השכנות תיק חשוד. לדבריהם, כשהשוטרים הגיעו למקום הם מצאו בו כרטיס רב קו של החשוד, שבסופו של דבר הוביל אותם אליו.
לדברי הנער, ביום ראשון שלאחר מכן הוא והוריו הגיעו לחקירה במשטרה ונמסרה להם מעטפה שבתוכה הייתה אמורה להיות השרשרת שנשדדה, אך הוא טוען כי השרשרת שלו הוחלפה בשרשרת אחרת, ככל הנראה מזויפת.
הוא סיפר על חשיבות השרשרת בעיניו: "קיבלתי אותה במתנה מהוריי לבר המצווה, אני קשור אליה רגשית. היא הייתה מאוד חשובה לי וזה מה שגרם לי לרוץ אחרי השודד. אף פעם לא הורדתי את השרשרת הזו".
ממשטרת עפולה נמסר בתגובה: "בפעילות מהירה ומיידית של כוחות התחנה וכוחות הבילוש, בשל חומרת האירוע, ביצעו סריקות נרחבות ובפעולה מהירה הגיעו לחשוד קטין, אשר בעת מעצרו הכחיש כל קשר לאירוע המדובר.
"מעצרו נמשך יומיים, ובהמשך חקירתו בתחנה נשבר הקטין והודה באירוע השוד המדובר. טרם אותרה השרשרת שנגנבה. פרקליטות המחוז הצפוני הגישה הצהרת תובע להגשת כתב אישום נגדו. הקטין שוחרר בהוראת בית המשפט למעצר בית. נחקר חשוד נוסף החשוד במעורבות באירוע והחקירה ממשיכה בעניין זה. טרם הוגש כתב אישום".