כתב תביעה הוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום בנצרת כנגד רופא שיניים מהצפון, בטענה כי ביצע טיפול להתקנת תותבת אצל התובעת, אישה מהאזור, לרגל חתונת בתה, אך באמצע החתונה נפלה התותבת מפיה והיא נאלצה להימנע מלחייך ומלדבר עם האורחים.
תובעת את הגרוש: מחזיר את הכלב באיחור מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
על פי כתב התביעה הגיעה האישה (50) אל רופא השיניים בהמלצתה של חברה לעבודה, כדי לטפל בשיניה לקראת חתונת בתה הבכורה, על מנת שתוכל לחייך ולא תצטרך להתבייש בשינייה.
כבר בייעוץ הראשוני הסביר לה הרופא כי מאחר שמדובר בזמן קצר לפני החתונה הוא לא יספיק לטפל בכל השיניים ולהתקין שתלים, ולכן הוא ממליץ על תותבת שיכין לה בהתאמה אישית. על פי הנטען בתביעה, התובעת שאלה אותו באותה השיחה אם אין סכנה שהתותבת תיפול או תזוז במהלך האירוע או באירועים הנלווים - חינה ושבת חתן. הנתבע טען לדבריה כי הוא בעל ניסיון רב ושמו הולך לפניו וכי היא יכולה לסמוך עליו.
התובעת החליטה לשכור את שירותיו של הרופא, שעשה עליה רושם טוב כרופא מקצועי ואמין, והחלה בסדרת טיפולי תשתית כדי שתוכל להרכיב את התותבת שהוכנה לפי מידותיה. מדובר בתותבת הן לחלק העליון והן לחלק התחתון של הפה, עם שימוש בשתלים, על מנת להשאירה במקומה.
בתהליך זה הרופא מבצע השתלה של ארבעה שתלים המחוברים זה לזה בקורת מתכת. התותבת מתחברת לקורת המתכת באמצעות מנעולים שנמצאים עליה. המנעולים משמשים כמנגנון אחיזה, אך המטופל יכול להוציא את התותבת מפיו על פי בחירתו.
על פי התביעה כשבוע לפני החתונה הרגישה התובעת כי התותבת לא מחוזקת. היא פנתה אל הרופא בטלפון ושאלה מה עליה לעשות כי היא מרגישה שהתותבת עלולה ליפול בכל רגע. הרופא, על פי התביעה, ענה לה שהיא עדיין לא התרגלה לתותבת והיא צריכה ללמוד לחיות איתה, והתובעת קיבלה את דבריו בהיותו המומחה בנושא.
ביום האירוע, כך על פי התביעה, מיד לאחר קבלת הפנים וקצת לפני החופה, הרגישה התובעת כי התותבת השתחררה מאחיזת השתלים בחלק התחתון וכי היא ממש נופלת מפיה כשהיא מנסה לדבר. "השיניים עפו לי באמצע החתונה של בני", נכתב.
היא מיהרה לשירותים כשבינתיים החלו ההכנות לחופה. התובעת נאלצה לחזור מיד כשקראו לה כדי לא לעכב את הטקס, אך היא לא הייתה מסוגלת לדבר או לחייך והדבר ניכר היטב בתמונות מהחתונה. על פי התביעה נגרמו לאישה עוגמת נפש ונזק רב, מאחר שהתותבת הייתה מיועדת במיוחד ליום חשוב זה.
בשל נפילת השן לא התאפשר לאישה לאכול במשך הערב כולו, והיא הרגישה רע הן פיזית והן נפשית עקב המצב. כמו כן נגרמו לתובעת חתכים ובצקות בשל הישארות התותבת הרופפת בפיה במהלך הערב. "זה היה מביש", נכתב בתביעה.
האישה תובעת מרופא השיניים 250 אלף שקלים על הנזקים שנגרמו לה.
תגובת הרופא: "טרם קיבלתי את כתב התביעה. כשאקבל אותו ואעביר לעורך דין אוכל להגיב. מהיכרות ראשונית - לא היו דברים מעולם".