סוף השנה האזרחית יחול בעוד מספר ימים. כמליון אנשים, המהווים רבע מן האוכלוסייה הבוגרת בישראל, מתכוונים לצאת מבתיהם ולחגוג את סיומה, מהם כ-630 אלף מתכוונים לשתות אלכוהול במהלך הבילוי. סקר של עמותת 'אור ירוק' העלה כי 100,000 איש בטוחים שחבריהם או מכריהם ינהגו לאחר ששתו במהלך הבילוי.
בשנה שעברה יצאו פחות ישראלים לבלות בסילבסטר (19 אחוז לעומת 25 אחוז), אך רבים יותר מהם האמינו כי ינהגו לאחר השתייה במהלך הבילוי (24 אחוז בשנה שעברה לעומת 16 אחוז השנה).
על פי הסקר, שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, מתכוונים 30 אחוז מתושבי חיפה והצפון לצאת לבלות, שזה השיעור הכי גבוה מבין כל האזורים בארץ.
מנכ"ל או ירוק, שמואל אבואב: "נהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה בעת שכרות היא אחד התורמים הגדולים למוות. האלכוהול משפיע על מרכז העצבים במח, שאחראי על הקשב, הקואורדינציה, הראייה, שיקול הדעת ועוד, כבר מהטיפה הראשונה".
בניסיון להיאבק בתופעת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול הגבירה המשטרה את מאמצי הפיקוח, ועצרה עד כה כ-8,550 נהגים שיכורים. מאז 2006 החלה המשטרה, על פי תקנת שעה, גם להחרים רכבים של מי שנהג שיכור.
בעמותה מפצירים במבלים לתת את מפתחות הרכב לנהג תורן, או לנסוע בתחבורה ציבורית. עוד הם מוסיפים, שלבנות השפעה רבה על חבריהם, ואם יבהירו שאין בכוונתן לנסוע עם מי שנהג, יש סיכוי גדול שיימנע מכך.