ב-3 בינואר מתכוונים תלמידים מרחבי הארץ לציין את 'יום האלכוהול', המוחה נגד ההגבלות המוטלות על האלכוהול, כגון איסור המכירה לקטינים.
בקבוצת ה'פייסבוק' שנפתחה בנושא, חברים עד עתה כ-1,900 נערים מרחבי הארץ. בדף הקבוצה רשימת בתי ספר בהם תלמידים מתכוונים לקחת חלק ביום המחאה, בהם בין הספר 'אורט' בטבעון.
הצעירים מביעים מחאה על היחס הצבוע של הממסד כלפיהם, כפי שעולה מתוך דף הקבוצה באתר: "מצד אחד כולם נורא מוטרדים מעתיד הנוער ומצד שני מקצצים לנו שעות לימוד בבתי הספר שנה אחר שנה... אתם מסתכלים על עצמכם מדי פעם לפני שאתם שופטים אותנו? אתם מסתכלים על המדינה שיצרתם בשבילנו? נראה לכם שאנחנו נהנים לחיות בכאוס הזה שאתם מורישים לנו...אם תשתו איתנו אולי תבינו".
ליוזמי יום המחאה אג'נדה פוליטית, אך נראה שלא כל החברים בקבוצה שותפים לאג'נדה, מה שאומר שבנושא האלכוהול אין ימין ושמאל או שאולי המעטפת האידיאולוגית של ראשי הקבוצה מהווה רק תירוץ להשתכר.
במועצת קרית טבעון נערך דיון בנושא, וראש המועצה, דוד אריאלי, מבטיח ש"אנחנו נכין תוכנית מסודרת להתמודדות עם יום האלכוהול. תוך עשרה ימים נשלח אותה במייל לחברי המועצה ובהמשך נביא איש מקצוע למליאה, על מנת לקבל יותר מידע לקראת דיון מקיף בנושא האלכוהול".