אחוז הבגרויות ירד? אחוז הפשיעה עלה? מפעל נסגר? מפעל שיקם עצמו? עיר אחת טיפחה מרכז קניות, והאחרת זנחה אותו? mynet מביא לכם את כל הסיבות מדוע העיר שלכם הייתה מוצלחת בשנה האחרונה, וגם לא שוכח להזכיר במה נכשלה.
עפולה: עולים לליגה של הגדולים בעפולה ראוי להתחיל קודם עם הסיבות הפחות טובות (בלשון המעטה) לאי-הצלחת העיר בשנה החולפת. למה? כי הן היו יותר מכריעות בסוגיות כמו תרבות, פנאי, חינוך, חינוך ושוב חינוך.
למה לא?
1. זה לא נעים לראות אמפיפארק סגור - חבל שהאמפי שרבות דובר בשבחו ולפתיחתו המתינו רבים, נסגר בעת היציאה לחופש הגדול לרגל שיפוצים. התוצאה: תסכול מצד התושבים שראו במקום מפלט עבור ילדיהם.
2. זה לא נעים לראות גם בתי ספר סגורים – בעירייה החליטו לסגור שני בתי ספר מיתולוגיים: תיכון בן גוריון וחטה"ב ברוש. למה? כדי להרחיב את תיכון אורט לבית ספר שש שנתי. יהיו מי שיטענו שזה צעד חשוב ובריא למערכת החינוך בעיר, אבל למראה הדחפורים שהרסו בן רגע מקום שהצמיח רבים וטובים, קשה היה לעמוד.
3. אנחנו כאן בשבילך? לא בטוח – אז מילא סוגרים בתי ספר ומשפצים אמפי דווקא בימי החופש, אבל נראה שמי שספג פגיעה חזיתית השנה היו אלה דווקא בני הנוער שמצאו בסניף "הפוך על הפוך" של עמותת על"ם בית חם. אז למעט העובדה שגם עכשיו אין לעירייה הסברים או אפילו תירוצים משכנעים למעשה, הרי שגם חלק מהמדריכים איבדו את מקום עבודתם. ועל זה נאמר – חלם.
בני הנוער בעפולה על רק הסניף "הפוך על הפוך" שנסגר (צילום: שרון צור)
4. אחוז הזכאים לבגרות - העיר מעולם לא ידעה כישלון חרוץ שכזה בתחום הזכאים לבגרויות. רק 49.74 אחוז מהתלמידים היה זכאי לבגרות. פחות ממחצית הניגשים לבחינות בגרות (!!!). בעירייה הבטיחו שהנתון ישתפר בשנה הבאה, אבל התושבים ממש בספק נוכח סיבה מספר 2 ברשימה.
5. דתיים לצד החילוניים – דווקא בעיר שידעה סובלנות בין הצדדים לאורך השנים, נראה שדווקא השנה התגלעו לא מעט סכסוכים בין אלה לאלה על רקע פתיחת עסקים בשבת, קיום פעילויות תרבות בימי הקודש. אז הדתיים דורשים התחשבות, והחילונים חושבים שזאת חוצפה.
למה כן?
1. רמי לוי מגיע – טייקון הקניות יפתח בקרוב סניף בבירת העמק. המשמעות: תחרות המחירים תתחיל, הצרכן רק מרוויח מזה. ואם לא די בעודף שיישאר לקונה בכיס, הרי שהאיש ומרכז הקניות יביא איתו 150 מקומות תעסוקה לתושבי העיר והסביבה.
2. ריבוי בתי קפה – בשנה האחרונה יכולים התושבים לבחור בין מגוון בתי קפה, ולא להסתפק רק באחד מתוך ברירת מחדל. יש מי שטוענים, שתל אביב מעולם לא הייתה קרובה יותר. האומנם?
3. יאללה הפועל – אז מעבר לעובדה שהעיר חנכה השנה אצטדיון כדורגל חדש, הרי שקבוצת הכדורסל העירונית, הפועל עפולה, העפילה השנה לראשונה לליגת העל. אח, כמה גאווה לאוהדים ולתושבים.
אבי אלקבץ. יש ספורט, מה עם חינוך? (צילום: שרון צור)
4. מישהו שומר עליך – כחלק מההשלמה כי העתיד כבר כאן, הקימו בבית העלמין בעיר מערך אבטחה, שיכלול מצלמות שייפקחו על הנעשה בתחום המקום 24 שעות. שדרוג נוסף, לוויות ואזכרות יועברו בשידור חי למי שלא היה ביכולתו להגיע לטקס.
5. מרכז נוער רב תכליתי – ברוב הדר ופאר חנכה העירייה מרכז נוער במתנ"ס ויצו בעיר. במרכז ישנם חוגים והעשרה לבני הנוער בתחומים רבים כמו תיאטרון ומוסיקה. בני הנוער יכולים להגיע למקום ליהנות מחברת צעירים ולהיחשף למגוון פעילויות מעשירות. הצרכים של בני הנוער אכן נלקחים בחשבון.
קרית שמונה: אין קטיושות, יש אבטלה ראש עירייה חדש שלצידו עומדת ד"ר לחינוך (יפעת שאשא-ביטון), כבר יכול לגרום לנו להתחיל דווקא עם הסיבות שעושות את השנה של קרית שמונה טובה יותר.
למה כן?
1. ניסים מלכה ראש עיר – מוקדם עדיין להסיק מסקנות סופיות לגבי תפקודו של ניסים מלכה כראש עיריית קרית שמונה. אבל דבר אחד כבר אפשר לומר לזכותו - הכניס יציבות ותקינות לעבודת העירייה. עד היום לא אירע שום סקנדל שיכול להעיד על מינהל לא תקין, או על שחיתות. מבחינת גיוס תקציבים, מלכה הצליח בביקורו בקהילות היהודיות מעבר לים להגיע לסכומים חיוביים לגבי תרומות לפרויקטים, שייצאו לפועל בשנה שנתיים הקרובות.
2. שיפוץ קניון 8 באמצע – במקביל למאבק המשפטי שהוא מנהל כנגד הקמת מרכז ביג, התחיל היזם גבי אדרי בשיפוץ והגדלת קניון 8 באמצע. כנראה שהתחרות הצפויה חייבה אותו לעשות מעשה, והתרומה העיקרית של המהלך הזה היא תוספת משמעותית של מקומות חנייה, שהייתה עקב אכילס של הקניון עד כה. בסיום העבודות יעמוד לרשות תושבי קרית שמונה, קניון גדול ומרווח, וחנייה נוחה במרכז העיר.
3. שנה שלישית של שקט – מאז נדמו התותחים והקטיושות בקיץ 2006 עם סיומה של מלחמת לבנון השנייה, נהני