בסימן הפרטה: בימים אלה מקדם ראש העירייה, זוהר עובד, תוכנית חדשה בעניין מחלקת התברואה שעיקרה הוא ניהול המחלקה על ידי קבלן חיצוני, שייבחר במכרז פנימי של העירייה. חברי המועצה חושבים שזה רעיון טוב, אבל בקרב חברי המחלקה קיים החשש מפני פיטורים.
נראה כי המהלך שמתכנן עובד לא אמור לפגוע בעבודתם השוטפת של עובדי המחלקה, האחראים על ניקיון וסדר במקומות ציבוריים בעיר. השינוי העיקרי עבורם הוא קבלת הוראות ותפעול המחלקה על ידי קבלן חיצוני, ולא על ידי גורם מתוך העירייה, כבעבר.
יש לציין, כי מהלך זה יכול לחסוך סכום כסף רב לקופת העירייה שנמצאת בגירעון מתמשך. אולם מנגד מרחף איום הפטורים מעל ראשם של העובדים, שיגיע מצד הקבלן החיצוני. "אני רוצה להאמין שכמו שהבטיח ראש העירייה שלא יהיו פיטורים, כך זה ימשיך", אמר השבוע אחד מעובדי המחלקה, "כרגע עדיין לא ברור מה יעלה בגורלנו. כל שנותר הוא לקוות לטוב".
לדברי חברי מועצת העיר, שינוי זה יכול לחולל מהפך בעירייה. "מחלקת התברואה בעיר לא מבצעת את התפקיד כראוי, ולכן עדיף שקבלן חיצוני ידאג לניקיון וישמור על הסדר. מהלך זה יוביל לחסכון אדיר של כסף מקופת העיירה", אמר חבר מועצת העיר.
"אני אומנם מעודד את ההחלטה הזאת, אך אין לדעת אם לא יתקיימו פיטורי עובדים ברגע שהמהלך ייצא לפועל", אמר חבר מועצה נוסף, "קבלן חיצוני שייבחר צריך לעמוד בסטנדרטים גבוהים שמתאימים לעיר שמכבדת את עובדיה הוותיקים".
יש לציין, כי המהלך להפרטת מחלקת התברואה נמצא לקראת סופו, כך שכל שנותר הוא לפרסם מכרז חיצוני שיבחר את הנציג הראוי.
תגובת עיריית טבריה: "המהלך לפרטת מחלקת התברואה הינו חלק מהשינוי הארגוני ברשות, שנועד לייעל ולשפר את איכות השירות לתושבי העיר. המהלך יבצע כמתוכנן, תוך שמירת טובת העובדים".