המשבר במפעל פרי הגליל, שנמצא בשבוע האחרון על סדר היום הציבורי במדינת ישראל, השכיח קצת את העובדה שגם המועצה המקומית בחצור הגלילית נמצאת בקשיים כספיים לא קטנים. לראש המועצה, שמעון סוויסה שנכנס לתפקידו לפני כמה חודשים, יש מרחב תמרון מצומצם מאוד, משום שהמועצה נמצאת כבר מספר שנים תחת תוכנית הבראה, ויש לה חשב מלווה, שכל הוצאה כספית מחייבת את אישורו.
העובדים במועצה המקומית ממתינים כעת לאישורה של תוכנית הבראה חדשה, שסוויסה מגבש בימים אלה, ושתובא לאישור משרד הפנים בזמן הקרוב. על הרקע הזה יצא דובר המועצה המקומית לשעבר, בן ציון דיעי, במאמר בו הוא מותח ביקורת חריפה על שמעון סוויסה.
דיעי, שהיה בעבר בעל עיתון 'חדשות מקום', מונה לתפקיד הדובר על ידי ראש המועצה הקודם, שאול כמיסה, ובמקביל ניהל אתר אינטרנט שבו פרסם כתבות על הנעשה בחצור הגלילית. לאחר שסוויסה הודיע לו כי לא יוכל לאפשר לו להמשיך בתפקידו, הוא החליט לומר את אשר על לבו במאמר שפרסם בשם "איפה מודל החיקוי".
"בתחילת כניסתו של ראש המועצה הנבחר קבע, כי בכוונתו לבצע רה-ארגון ופיטורי עובדים בטריטוריה הקרובה לליבו, בתואנה שאין לו כסף", כתב דיעי במאמרו. "הוא פיטר בחשאי קודם את ה'מקורבים', שבעניו היה קל לפטר ללא רעש, אחר כך הוא דורש איגום משאבים ולתת ל'כושי אחר' לפטר אותם, כמו עובדים מהרווחה החינוכית, עובדים מבית הקשיש ואחר כך להכריח עובדים במועצה, לצאת לגמלאות ועל הדרך יהיו עוד כמה עובדים והיד עוד נטויה.
"אולי כדאי לוועד עובדי המועצה לאמץ את השיטה ולסגור לשיטתו של ראש המועצה, את הישוב פעם נוספת כנגד החלטותיו שלו לפטר עובדים". דיעי מתח ביקורת במאמרו על ראש המועצה שמתכנן לפטר עובדים נוספים במועצה, לצד המשבר וסכנת סגירת המפעל פרי הגליל.
סוויסה אמר בתגובה לדברים כי אכן מתגבשת תוכנית הבראה, אך כל הפיטורים שייעשו במסגרתה יהיו בגדר הוצאה לפנסיה מוקדמת, כך שפרנסתם של אותם עובדים שיפוטרו לא תיפגע.
בעניין פרי הגליל הוסיף סוויסה כי "ניסיונות הבנקים להרגיע, אינם רציניים. כל עוד עניין כינוס נכסים נשאר בעינו, המשמעות היא שהבנקים מקבלים ראשונים את הכסף, והעובדים, שגם הם הופכים להיות בגדר נושים, הם האחרונים בתור. המאבק שהתקיים השבוע נתן משהו בכל זאת.
"השר לפיתוח הנגב והגליל, יעקב אדרי, אמר לי שהוא יביא את נושא פרי הגליל לדיון בממשלה ביום ראשון הקרוב, ואני מקווה שאכן הממשלה תפעל באופן שיאפשר להתגבר על המשבר הזה, לטובת חצור הגלילית ולטובת האזור כולו".