התפתחות דרמטית במערכת החינוך במועצה האזורית עמק יזרעאל: תלמידי היישובים גבעת אלה וכפר ברוך יפסיקו בהדרגה, החל משנת הלימודים הבאה, ללמוד בתיכון השש־שנתי ויצו נהלל.
1 צפייה בגלריה
תיכון ויצו נהלל. נמצא בעודף תלמידים
תיכון ויצו נהלל. נמצא בעודף תלמידים
תיכון ויצו נהלל. נמצא בעודף תלמידים
(צילום: שרון צור)
בתקופה האחרונה הוחלט באגף החינוך על שינוי מיפוי של היישובים המזינים את בתי הספר היסודיים והעל-יסודיים ברחבי המועצה וזאת לאור השינויים הדמוגרפים במספר יישובים כמו גידול באוכלוסייה כתוצאה מאיכלוס שכונת הרחבה חדשה. כידוע, מיפוי שכזה קורה כל כמה שנים.
גורם במועצה ציין את הדחף לתהליך המיפוי מכיוון שבשנים האחרונות התרחשו שני תהליכים דמוגרפיים במקביל: הראשון, גידול משמעותי במספר התלמידים בויצו נהלל - כיום לומדים בו מעל 1,700 תלמידים כולל פנימייה; והשני, צמצום משמעותי במספר התלמידים בבית הספר 'העמק המערבי' ביפעת - כיום לומדים בו כ-860 תלמידים, מתוכם 80 תלמידים מחוץ למועצה.
לפיכך, לאחר עבודה ממושכת של אגף החינוך והמחלקה לתכנון אסטרטגי במועצה הוחלט להעביר את תלמידי כיתות ז' מגבעת אלה וכפר ברוך מבית הספר ויצו נהלל לבית הספר 'העמק המערבי', באופן מדורג ו'צומח', כך שבמהלך שש שנים יצטמצם מספר תלמידי ויצו נהלל ויגדל בהתאמה מספר התלמידים ב'עמק המערבי'.
בשבוע שעבר התקיימו פגישות עם שני היישובים המדוברים והם עודכנו בנוגע לשינוי המיפוי.
יו"ר גבעת אלה רינת מלמד מסרה בתגובה: "לא קיבלנו את ההחלטה בשלווה. אנחנו מברכים על הטיפול בעומס הבלתי סביר בויצו נהלל. עם זאת זה תהליך קהילתי שצריך לקיים אותו ולשמוע את הקולות בקהילה לפני שמקבלים החלטה בעד או נגד. צריך ללמוד את המשמעויות. ברגע שהקהילה תשמיע את דברה אנחנו כהנהלה נגיע לייצג אותה מול המועצה בעמדה של התושבים. באופן כללי לעשות את זה בעיתוי שאנחנו לפני בחירות ועוד רגע נכנסים מובילי תחום חדשים, לא בטוח שזו העת לעשות את זה. מצד שני בגלל שהיו כל כך הרבה דחיות בנהלל והמצב שם באמת מחניק, אז יכול להיות שאין מנוס".

קראו גם:

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "המועצה מחויבת לביצוע שינויי מיפוי מעת לעת וזאת מהסיבה שבשנים האחרונות חלו שינויים דמוגרפים בחלק מיישובי המועצה - בחלקם חלה צמיחה ובחלקם התרחש תהליך הפוך. יש לכך השפעה ישירה על מספר התלמידות והתלמידים בבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים".