סרן שגיא מצא מקיבוץ הסוללים מונה למפקד היקל"ר, יחידת קישור לרשות המקומית, של פיקוד העורף. בכל רשות ישנה יחידת יקל"ר, ותפקידה לקשר בין צרכי הרשות לצרכי פיקוד העורף והפיקוד המרחבי ולהיפך, ולסייע לרשות המקומית בהיערכות למצבי חירום בעת שגרה, וסיוע בתמונת מצב בעת חירום.
1 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: ניר שנער, סרן שגיא מצא ושלומית שיחור רייכמן
מימין לשמאל: ניר שנער, סרן שגיא מצא ושלומית שיחור רייכמן
מימין לשמאל: ניר שנער, סרן שגיא מצא ושלומית שיחור רייכמן
(צילום: דוברות המועצה)

מהמועצה נמסר כי כחלק מתפקידו, מפקד היקל"ר נמצא בקשר רציף עם בעלות ובעלי התפקידים במועצה. הוא מכיר את הצרכים השונים ומנתח את המשמעויות של מגוון האתגרים בעת חירום. בנוסף, מפקד היקל"ר לוקח חלק בתרגילים ומתרגל את המועצה בתחום ההיערכות לחירום. יצוין כי במסגרת תפקידו הוא מכיר את האוכלוסיות השונות המתגוררת ביישובי המועצה על מנת לנתח את נתוני החרום ולספק מענים בהתאם.
סרן מצא בן ה־58 הוא גמלאי משטרת ישראל, ששירת כ-30 שנה כקצין חבלה ביחידת החבלה. לאחר פרישתו מהמשטרה, במהלך תקופת הקורונה, התנדב למילואים בפיקוד העורף וביצע מספר תפקידים, האחרון שבהם כסגן מפקד היקל"ר במועצה האזורית משגב. במקביל, הוא עובד כממונה בטיחות בחברת הנדל"ן 'תדהר'.

קראו גם:

"אני שמח ומברך על ההזדמנות לעבוד יחד עם המועצה בה אני מתגורר, יש לכך חשיבות רבה עבורי", אמר סרן מצא, "המועצה והיישובים שלנו הינם חזקים, ונמצאים במוכנות גבוהה לתרחישי החירום השונים. כחלק מתפקידי כמפקד יקל"ר, אני נמצא בקשר שוטף עם מנהלות ומנהלי המכלולים במועצה, מבצע העברת מידע והנחיות פיקוד העורף והפיקוד המרחבי לגורמים הרלוונטיים במועצה, מגבש תמונת מצב והערכת מצב ברשות, ובעיקר מבצע תיאום בין המועצה לבין הגורמים הצבאיים".