במכללה האקדמית עמק יזרעאל שוקלים את המשך פעילותו של בית הספר גורן לתקשורת חזותית. זאת מאחר וכמעט ואין נרשמים לבית הספר לקראת השנה האקדמית הבאה.
2 צפייה בגלריה
בניין בית ספר גורן במכללת עמק יזרעאל
בניין בית ספר גורן במכללת עמק יזרעאל
בניין בית ספר גורן במכללת עמק יזרעאל
(צילום: יוסי וקנין)

בית ספר גורן נפתח בשנת 1982. המנהל הראשון היה מוני מרוז ז"ל מקיבוץ בית השיטה. מבנה בית הספר הנוכחי נבנה באמצע שנות ה־80 ומאז הוא מקום מושבו של גורן. מבנה בית הספר ייחודי וכולל כניסה לתוך חלל רחב בצורת עיגול שמאפשר הצגת תערוכות.
יש לציין כי תחילה לימדו בו גרפיקה ממוחשבת, אחר כך קראו לזה עיצוב גרפי והיום הוא נקרא תקשורת חזותית. לאחרונה חודשה כיתת הלימוד עם עשרות מחשבי אפל חדשים. בתוך כך יש לציין כי מספר בוגרים של גורן חזרו ללמד בו ורוב צוות המרצים הוא וותיק.
באתר האינטרנט של המכללה האקדמית יזרעאל נכתב כי תוכנית הלימודים בביה"ס גורן כוללת לימודים מקצועיים בתקשורת-חזותית. הלימודים מקנים לסטודנטים כלים וידע מעשיר לצד מיומנויות במקצועות העיצוב והבנה רחבה בתחום התקשורת החזותית. הלימודים נערכים בקמפוס האקדמית עמק-יזרעאל וכוללים סדנאות מעשיות העוסקות בפיתוח חשיבה יצירתית, הבעה מילולית-חזותית, פרסום, איור, אינטרנט, עיצוב לניו-מדיה וטלוויזיה, תוכנות גרפיות, תדמית, אריזה ומיתוג.
כמו כן, מציעה התוכנית הרחבה בלימודי האמנות הפלסטית, תולדות האמנות והעיצוב, רישום, ציור וצילום.
שנת הלימודים האחרונה מוקדשת לפרויקט-גמר, הכנת תיק עבודות ותערוכת סיום. בתום הלימודים מוענקת לבוגרים תעודת מעצב גרפי של ביה"ס גורן.

2 צפייה בגלריה
המכללה האקדמית עמק יזרעאל
המכללה האקדמית עמק יזרעאל
המכללה האקדמית עמק יזרעאל
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

שמה של תערוכת הבוגרים השנה FINITO LA PREMIÈRE שתיפתח בעוד כשבועיים, טומן בחובו אולי גם משמעות נסתרת על סופו של בית הספר הוותיק שחינך דורות רבים של מעצבים. המרצה לתקשורת חזותית קארין גרינברג שמובילה את הקורס, בעצמה בוגרת בית הספר והשנה היא נפרדת ממנו.
מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "המכללה האקדמית עמק יזרעאל שוקלת אי פתיחת שנות לימוד נוספות במסגרת בית הספר גורן לתקשורת חזותית. טרם התקבלה החלטה סופית בעניין. כמובן שהסטודנטים.ות שלומדים.ות בשנים ב-ד ימשיכו את לימודיהם בבית הספר. הסיבה לשקילת הנושא היא חוסר ביקוש ללימודי תעודת מעצב.ת גרפי בבית הספר 'גורן'.
"במכללה קיימים מעל 20 חוגים ראשונים ושניים ויחידה ללימודי חוץ שכמובן ממשיכים בפעילותם הענפה כמו בעשרות השנים האחרונות".