תיכון אורט יהודה בעפולה רשם בשנת תש"פ זינוק דרמטי באחוז הזכאים לבגרות. מדובר בעלייה של 25 אחוז לעומת הנתונים הקודמים. יש לציין כי מבין כל התיכוניים בארץ אורט יהודה רשם את אחת העליות המשמעותיות ביותר.
1 צפייה בגלריה
מנהל אורט יהודה בעפולה יהונתן חזי
מנהל אורט יהודה בעפולה יהונתן חזי
מנהל אורט יהודה בעפולה יהונתן חזי
(צילום: שרון צור)
לפני שלוש שנים מונה יהונתן חזי למנהל התיכון ומיד הוא שם לעצמו למטרה להפוך את בית הספר לאחד המובילים. הוא קיבל את התיכון עם כ-58 אחוז זכאות לבגרות והביא אותו עכשיו ל-83.3 אחוז זכאים לבגרות כולל החינוך המיוחד. ללא החינוך המיוחד עומד בית הספר בשנת תש"פ על 92.1 אחוז זכאים לבגרות.
המנהל חזי, שידוע כאיש חינוך נמרץ ומקצועי מאוד, הסביר השבוע איך הצליח להוביל את בית הספר למצוינות. "מיד כשנכנסתי לתפקיד אני והצוותים החינוכיים שמנו לנו ליעד שכל תלמיד יסיים עם תעודת בגרות מלאה ואיכותית", סיפר חזי, "בנינו תוכנית תלת-שנתית מפורטת ומדויקת לכל תלמיד בה עמדנו על המגמה שמתאימה לו. הכרזנו שמשנת הלימודים תשפ"ג אין יותר ללמוד 3 יחידות אנגלית כולם עושים 4 ו-5 יחידות. בנוסף צוות המורים התחדש, יש פה מורים מסורים ונאמנים לערכיהם ולמקצועיותם, התוכנית הפדגוגית נבנתה מחדש תוך ראייה הוליסטית בשילוב כישורים חברתיים ומענה רגשי לכל תלמיד".
קראו גם >>>
חזי גם ציין כי הוא הביא לתיכון רכזת פדגוגית חדשה, כוכי מרקוביץ, שלה ניסיון וכי זכה לתמיכה גדולה מצד העירייה ורשת אורט. "העירייה ורשת אורט השקיעו משאבים רבים במבנה הפיזי של בית הספר כמו פתיחת מעבדות סייבר, שידרוג מעבדות מדעים ומרחבי למידה תואמי המאה ה-21. כמו כן הושקעו משאבים רבים בשעות תגבור ללא הגבלה מכיתה ז' ועד כיתה יב' על מנת שלא נפספס שום תלמיד. ראש העיר אבי אלקבץ, מ"מ חביב פרץ, טינה ולדמן, נגה בן אילוז, שולה מנור, מחמ"ד ד"ר שלום אדרי, המפקח הרב עמי אביבי והצוות החינוכי השקיעו משאבים רבים כדי שנצליח. מישיבות פדגוגיות ועד שיתוף פעולה מלא עם ועד ההורים".
מה הדבר הכי חשוב שעשית בתהליך הזה כדי להביא את בית הספר להצלחה?
"חיזוק השייכות של כל תלמיד לבית הספר, פיתוח וחיזוק האמונה העצמית של כל תלמיד בעצמו וביכולות שלו והאמונה שעבור כל תלמיד השמיים הם מזמן לא הגבול. כמובן שלבית הספר יש תקנון ברור מאוד שנבנה בשיח עם ההורים והתלמידים. אנחנו נותנים לכל תלמיד לבטא את עצמו, לפרוח ולהגשים חלומות".
לצד ההצלחה בזכאות לבגרות מציג חזי הצלחה נוספת – גידול משמעותי במספר תלמידי בית הספר. "השנה פתחנו את שכבת ז' עם 73 תלמידים. בשנה שעבר היו רק 42 תלמידים", אמר חזי בגאווה, "זה אומר שילדי עפולה לא לומדים מחוץ לעיר ועוברים ללמוד בזרם הממלכתי-דתי. רוב מוחץ מתלמידי החינוך הממלכתי-דתי בעפולה בחרו ללמוד בעיר. לא יוצאים יותר ללמוד בערים אחרות".