פעוט בן 4 מאחד מיישובי הצפון פונה לפני כמה ימים אל המרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית כשהוא במצב קשה מאד ובסכנת חיים.
2 צפייה בגלריה
בית חולים העמק
בית חולים העמק
בית חולים העמק
(צילום: שרון צור)

בבדיקות שנערכו במחלקה לרפואה דחופה לילדים התברר שכדורי מגנט שבלע הפעוט יצרו חורים במעי הדק וגרמו לזיהום מסכן חיים כתוצאה מכך שתוכן של מערכת העיכול דלף לחלל הבטן.
ד"ר מרק ארקוביץ, מנהל המחלקה לכירורגית ילדים: "הילד הגיע למחלקה לרפואה דחופה בילדים כשהוא סובל מכאבי בטן, חום, בטן נפוחה ומאוד רגישה. בבדיקות ההדמיה נראו שני כדורי מגנט שנצמדו משתי דפנות המעי ויצרו שלושה חורים. מדובר במצב מסכן חיים, שכן חורים במעיים עשויים לגרום לדליפה של תוכן המעי לחלל הבטן, לזיהומים ואף למוות. לכן, המטופל נכנס לניתוח חירום שביצע בהצלחה רבה ד"ר מרואן אליאס, רופא בכיר במחלקה כירורגית ילדים. ד"ר מרואן הוציא את המגנטים ותפר את החורים שנוצרו".

2 צפייה בגלריה
תמונת רנטגן של המגנטים במעי
תמונת רנטגן של המגנטים במעי
תמונת רנטגן של המגנטים במעי
(צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק)

"לאחר הניתוח המטופל הגיע מורדם ומונשם ליחידה לטיפול נמרץ בילדים", מסביר ד"ר גור זמיר, מנהל היחידה, "ניתוח מסוג זה מצריך טיפול ומעקב צמוד אצלנו ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בימים שלאחר הניתוח. לשמחתנו, אחרי כמה ימים שבהם הוא עדין לא היה יציב לגמרי, חלה התאוששות והילד עבר לאשפוז במחלקה כירורגית ילדים להמשך ההחלמה. חשוב להזכיר, במיוחד בפתחו של החופש הגדול, שכדורי מגנט זה משחק מאוד מסוכן שיכול לגרום לסכנת חיים ולנזק משמעותי אז יש להרחיקו מילדים. מגנטים זעירים אינם משחק שמותאם לילדים, היו ערים לסכנות ודאגו לסביבה בטוחה עבור פעוטות וילדים צעירים", הוא מסכם.
קראו גם: