הורים לתלמידים בבית הספר היסודי המיוחד קישון בקיבוץ רמת דוד ממשיכים את מאבקם אל מול המועצה האזורית עמק יזרעאל בדרישה להקים בית ספר תיכון עבור ילדיהם.
1 צפייה בגלריה
בית ספר קישון ברמת דוד
בית ספר קישון ברמת דוד
בית ספר קישון ברמת דוד
(צילום: שרון צור)
כידוע, בבית הספר 'קישון' בקיבוץ רמת דוד מתחנכים תלמידים עם לקויות למידה מכיתה א' עד ט' המגיעים אליו מיישובי המועצה והאזור. בתום כיתה ט' אין לתלמידים מסגרת המשך מתאימה במחוז הצפון.
האופציות הקיימות היום עבור תלמידי בית הספר קישון הם להשתלב במערכת החינוך הרגילה או לשלוח את ילדיהם ללמוד בבית הספר מרכז אלון בקיבוץ אלונים המיועד אף הוא לילדים עם לקויות למידה אך גם לבעלי קשיים רגשיים ו/או התנהגותיים. המסגרת המתאימה ביותר לבוגרי בית ספר קישון נמצאת רק בקיבוץ גן שמואל, מרחק נסיעה של שעה-שעה וחצי מהעמק.
לפיכך, כבר כחצי שנה מנהלים נציגי ההורים, ביניהם מוטי אלקיים וצחי סאבו, עם המועצה דיונים במטרה לשכנע אותם להקים במועצה תיכון עבור ילדיהם. בימים האחרונים נוצרה תחושה בקרב ההורים כי במועצה לא ממש מתכוונים להיענות לדרישה שלהם בחיוב.
"ביקשנו להרחיב את קישון ל-י' עד יב' או לחלופין למצוא מקום אחר במועצה ובו להקים תיכון שמתאים ללקויות למידה. יש לנו תחושה שמורחים אותנו", אמר נציג ההורים מוטי אלקיים מקיבוץ מזרע, "מנהל מחלקת החינוך יפתח גיא אמר שהפתרון הוא תיכון מרכז אלון, אבל הוא לא מתאים לילדים שלנו. רוב הילדים שסיימו את קישון נוסעים כל יום לבית ספר 'תום' בגן שמואל כי ההורים הבהירו שהם לא ישלחו את הילדים שלהם למסגרת לא מתאימה. יש כאלה שגם השתלבו בכיתות ב'עמקים תבור', אבל מהניסיון שלנו זה לא פתרון אופטימלי. גם המורים שמלמדים הם לא מורים ללקויות למידה".
משרד החינוך מעורב?
"אנחנו ניפגש בקרוב עם מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון. לא יכול להיות שתלמיד בעמק יזרעאל ייסע כשעה וחצי לכל כיוון כדי ללמוד".
קראו גם >>>
מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "המועצה מקיימת מזה זמן ממושך, תהליך תכנון אסטרטגי שיאפשר מתן מענה לכל רצף הגילים של תלמידי החינוך המיוחד בעמק יזרעאל. בכלל זה, נבחנים המענים לתלמידים בעלי לקויות למידה, הלומדים בבית הספר 'קישון'. כיום, ישנם שני מענים לתלמידי החינוך המיוחד בגילאי י'-י"ב: בית הספר 'מרכז אלון' וכיתות שילוב בבית הספר 'עמקים תבור'. המועצה בוחנת פתרונות נוספים, כמו גם, את האפשרות להקמת בית ספר תיכון נוסף. חשוב לציין שהחלטה זו קשורה באישורי משרד החינוך ע"פ מספר תלמידים זכאים ובראייה פדגוגית מרחבית של המועצה".







בית ספר קישון ברמת דוד | צילום: שרון צור

יוסי וקנין