"הוא לימד אותנו לשמוח גם במצבים קשים. עכשיו הלב שבור ובוכה וכששמעתי שמשה נפטר העצב אפילו יותר גדול", כך ספד חיים ועקנין לחברו משה בן פורת ז"ל מטבריה שנרצח בחג שמחת תורה, שבת ה-7 באוקטובר, בידי מחבלי חמאס באופקים.
1 צפייה בגלריה
משה בן פורת ז"ל
משה בן פורת ז"ל
משה בן פורת ז"ל
(צילום מתוך הפייסבוק)
"הוא נסע עם משפחתו לברית מילה של נכדו והמחבל רצח אותו בדם קר", הוסיף ועקנין, "הודיעו למשפחה שלו שמביאים אותו למרכז רפואי צפון במצב קשה ושיתפללו עליו. לפי איך שהם דיווחו ידענו שהוא כבר נפטר. זה לא פשוט".
בן פורת ז"ל עבד כטבח ומשגיח כשרות בבית האבות הסיעודי עמל ומעבר בטבריה. הוא הותיר אחריו את אשתו, זוג ילדות תאומות וילדה קטנה.
"אני הכרתי אותו כבר מילדות והתפללנו יחד בבית הכנסת 'חניכי הישיבות בטבריה", סיפר ועקנין, "השמחה ייחדה אותו. אפילו שידעתי שעברו עליו הרבה דברים לא קלים בחיים הוא תמיד היה שמח וצוחק. כולנו למדנו ממנו מה זה להיות שמח. הוא היה אחראי בקידוש בבית הכנסת בשבת ודאג שלכולם יהיה ולא יחסר".

קראו גם:

נבות מדו, גיסו של משה בן פורת ז"ל, כתב בדף הפייסבוק שלו: "הלב נשרף וזועק. משה גיסי היקר ירא שמים, היה ראשון לכל דבר שבקדושה. הוא נרצח על ידי בני עוולה. משה הי"ד נסע מטבריה ערב חג ושבת לברית מילה של נכדו, כאשר הוא עטוף בטלית בדרכו לבית הכנסת טבחו אותו בני עוולה. משה נרצח על קידוש ה' רק בשל היותו יהודי. 'כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'".