ביישוב הקהילתי אחוזת ברק, היישוב השני בגודלו במועצה האזורית עמק יזרעאל שהוקם בשנת 1998, מרגישים מקופחים לאחר שלמרות הבטחות חוזרות ונשנות עדיין לא הוקמו ביישוב אולם ספורט ובריכת שחייה, דבר שפוגע בחינוך של ילדי היישוב שנאלצים לנדוד ליישובים אחרים.
2 צפייה בגלריה
השלט להקמת אולם הספורט. הוצב לפני חמש שנים
השלט להקמת אולם הספורט. הוצב לפני חמש שנים
השלט להקמת אולם הספורט. הוצב לפני חמש שנים
(צילום: פרטי)

האישור העקרוני להקמת אולם ספורט כבר ניתן והשלט המודיע על הקמתו הוצב כבר ב-2019 אך עדיין לא התקבל מלוא התקציב להקמתו, עכשיו מצפים ביישוב מראשת המועצה החדשה שלומית שיחור-רייכמן שתקיים את הבטחת הבחירות שלה ותקים סוף סוף את אולם הספורט ותפעל לגייס תקציבים להקמת בריכת שחייה.
"בניית אולם ספורט זו הבטחה אישית של שלומית, בכל החלק המזרחי של המועצה אין אולם ספורט אחד והגיע הזמן שיהיו מתקנים כאלה, יש לזה חשיבות עצומה", אומר יו"ר ועד היישוב היוצא של אחוזת ברק רפי משה שסיים בשבוע שעבר את תפקידו לאחר 10 שנים, "אני אישית תמכתי בה וגם עזרתי לה להיבחר. אפילו עשיתי בבית שלי חוג בית עבורה. אני מאמין שזה יקרה בקדנציה הקרובה, למיטב ידיעתי חסר רק התקציב ממינהל הספורט, אנחנו מגישים בקשה כל שנה וזה לא מגיע. אני מקווה ששלומית תדע להשיג את הסכום החסר".
עד היום ילדי אחוזת ברק התקשו להסתדר ללא אולם ספורט ונאלצו לוותר על שיעורים וחוגים. "יש לנו מעט מגרשים והרבה פעילויות שלא העברנו אותם לילדים ולנוער כתוצאה מזה", קובל משה, "הכי בעייתי שלבית הספר ביישוב אין אולם ובימים של חורף וגשם אין לילדים שיעור ספורט".

2 צפייה בגלריה
שלומית שיחור רייכמן
שלומית שיחור רייכמן
שלומית שיחור רייכמן
(צילום: דוברות המוא"ז עמק יזרעאל)
קראו גם:

באחוזת ברק המונה כמעט 3,000 תושבים אין גם בריכת שחייה והתושבים נדדו ליישובים הסמוכים, שדמות דבורה, מרחביה ועפולה. עלות הקמת בריכת השחייה נאמדת ב-6 מיליון שקלים ובאחוזת ברק ניסו בעבר להקים את הבריכה בעצמם אך זה לא צלח, עכשיו משה מצפה שהמועצה תטה כתף. "זה לא בסדר שאין לנו בריכה, אבל ביישוב כמו שלנו זה נתפס כמותרות והיישוב מתבקש להוסיף גם כסף משלו, אבל צריכה לבוא גם עזרה מהמועצה. יש צפי שביישוב גדול כמו שלנו יהיה מתקן כזה. במיוחד במזרח המועצה שאין בה מספיק מתקני ספורט, צריך לבנות מרכז ספורט שיכול לשלב גם אולם ספורט וגם בריכה חצי אולימפית לצורך אימונים וחוגים".
יש בך אכזבה מראש המועצה לשעבר אייל בצר שבמשך כל השנים האלה לא קידם את הקמת אולם ספורט והבריכה?
"כן. לא היה חזון ולא הייתה תוכנית לקידום האזור שלנו. לא יכול להיות שהשלט של אולם הספורט הוצב לפני חמש וחצי שנים ומאז לא הצליחו להשיג את שליש התקציב החסר לאולם הספורט".