ביום ראשון האחרון נחנכה בנוף הגליל החווה החקלאית הראשונה בפארק העירוני המושקע של העיר 'נופארק'.
3 צפייה בגלריה
החווה החקלאית הראשונה
החווה החקלאית הראשונה
החווה החקלאית הראשונה
(צילום: ישראל פרץ)
לפני כשנתיים, עם פתיחתו של הפארק העירוני פנה ראש העיר רונן פלוט אל מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך ד"ר אורנה שמחון והציע לפתוח חווה חקלאית במתחם הפארק הענק.
"למרבה המזל, ד"ר שמחון התחברה מיד לפרויקט ודחפה אותו לביצוע בכל הכוח וחרף הקשיים", סיפר ראש העיר פלוט בטקס חנוכה החווה.
3 צפייה בגלריה
החווה החקלאית הראשונה
החווה החקלאית הראשונה
חונכים את החווה
(צילום: ישראל פרץ)
בטקס השתתפו, מנהלת מחוז הצפון ד"ר אורנה שמחון, אנשי פיקוח במשרד החינוך, מנהלת החווה החקלאית ליאת קרן, מנהלת אגף החינוך, מינה קליין ותלמידי בית הספר היסודי "בגין" בהנהלתה של חוה אבוקראט.
מנהלת אגף החינוך מינה קליין סיפרה כי תלמידי העיר נהנים ללמוד בחווה ולהתנסות בעבודות חקלאיות. "התלמידים נהנים לעבד את האדמה, להתנסות בעבודה החקלאית אבל גם לחקור ולפתח זנים חדשים תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וכלים חדשניים", אמרה קליין.
3 צפייה בגלריה
החווה החקלאית הראשונה
החווה החקלאית הראשונה
מסר חינוכי
(צילום: ישראל פרץ)
קראו גם >>>
ראש העיר פלוט אמר כי החווה היא חלק בלתי נפרד מההווי החינוכי המיוחד לנוף הגליל, עיר שמוקפת בשטחים ירוקים, נהנית מאוויר נקי וצח בכל ימות השנה ומהווה דוגמה לאיכות חיים, אורח חיים בריא ושמירה על האקלים. "החווה היא בית ספר לכל דבר ועניין רק שבמקום כיתות סגורות ולמדים באוויר הפתוח, במקום מחשבים עזרי הלימוד הם כלי עבודה חקלאית ואת צלצול הפעמון מחליף ציוץ הציפורים. התלמידים טועמים מפירות עמלם והכי חשוב, מתחברים לאדמה ולטבע ממש כמו בשיעורי החקלאות שהיו פעם", אמר פלוט.
מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון אמרה: "בחווה מיושמות גישות הוראה מגוונות המשלבות לימודים תיאורטיים ועבודה מעשית וחווייתית, תוך התאמתן לשכבת הגיל ולתכניות בית-הספר. הלמידה המתקיימת בכיתה ומחוצה לה מפתחת בתלמידים את מיומנויות החקר הכוללות תצפית, ניסוי ותכנון, יישום הנושאים הנלמדים במסגרת החווה מעודדים סקרנות, פליאה וגירוי. בכוונתי להפוך את החווה לחווה אזורית, אשר תהיה אבן שואבת לתלמידים נוספים באזור, מרשויות שכנות ויחד יקיימו כאן חיים משותפים ודו-קיום הלכה למעשה".