חיים, מה אתה הכי אוהב בעבודה שלך?
"אני אוהב את העבודה, את האנשים, אנחנו משדרגים את האוכל שלנו כל הזמן למען המטופלים ואנשי הצוות. אני מגיע כל יום בסביבות חמש בבוקר ומתחיל לעשות את מה שאני הכי אוהב עם הצוות היקר שלי. יש לי צוות שאני סומך עליו בעיניים עצומות. כל אחד מהאנשים מביא את האיכויות שלו ובזכותם אנחנו מצליחים לחולל הרבה שינויים טובים ומבורכים. הרבה בזכות ברק כהן, מנהל מערך המזון, שמפרגן לנו מאוד ומוציא לפועל כל בקשה שלנו".
1 צפייה בגלריה
חיים אסולין
חיים אסולין
חיים אסולין
(צילום: המרכז הרפואי העמק)

אז 'אוכל של בית חולים' הוא טעים?
"האוכל שאנחנו מכינים במרכז הרפואי העמק הוא טעים, נקי, יפה ואסתטי. אני מסתובב במחלקות יחד עם מנהלת השירות של בית החולים, מיכל קריל, כדי לקבל מהשטח תגובות. אנחנו מקבלים לא מעט מחמאות על האוכל שלנו וכאשר אנחנו מקבלים ביקורת, לוקחים אותה ברצינות רבה ומנסים להשתפר. בכל פעם אני לוקח על עצמי פרויקט, למשל עכשיו אני עובד על שדרוג מזונות רכים וטחונים. ישנם מטופלים שחייבים לאכול תזונה רכה בשל מצבם הרפואי. לכן, בשילוב עם הדיאטנית שלנו וקלינאי התקשורת ערכנו יום טעימות לסוגי פירה ומזונות רכים נוספים כדי לבנות למטופלים תפריט מגוון שלא חוזר על עצמו. אנחנו מגישים פירה תפוחי אדמה, בטטה, סלק ואפונה. זה מגוון רחב שאין במקומות אחרים".
איך אתם דואגים לצוות בית החולים?
"שדרגנו את חווית ארוחת הצהריים של אנשי הצוות והוספנו 'עמדת שף' פעם או פעמיים בשבוע. בעמדות שף אנחנו רואים את האנשים מצביעים דרך הרגליים ומגיעים בהמוניהם. זה משמח ומספק לראות את כולם נהנים מהארוחה".
איך העבודה בזמן מלחמת חרבות ברזל.
"עם פרוץ המלחמה דאגנו למלאי חירום בבית החולים, אנחנו ערוכים למספר מצבי חירום, בתקווה שהם לא יתרחשו בפועל. תודה גדולה לאשתי על התמיכה מהבית. היא מקנה לי את השקט הנפשי להיות בבית החולים ולעסוק במה שאני אוהב".
איך נראית השבת שלך?
"השבת שלי מתחילה ביום שלישי, אני מסיים את העבודה ונוסע לסופר לערוך קניות לכבוד שבת. כבר בסופר אני מרכיב את התפריט של שבת, ובודק את מזג האוויר הצפוי כדי לדעת אם שווה להכין חמין או לא".
מי מכין את ארוחת שישי?
"ב99% מהמקרים אני מכין את ארוחת שישי. אני מתחיל את הבישולים בחמישי ואם אני לא מספיק אז בשישי בבוקר. אני קם בכיף, מתפלל, שותה קפה עם הילדים. הם פונים לסדר וארגון ואני לבישולים".

קראו גם:

מה בתפריט?
"דגים חובה, חמין צמחוני, עופות ובקר".
מה השעה האהובה עליך בסופ"ש?
"כל ה-24 שעות של השבת אהובות עליי במיוחד. לשבת עם המשפחה שלי סביב השולחן, לדבר דברי תורה, אני גם חזן בבית כנסת, לימוד התורה. זה זמן של עונג צרוף, ללא טלפונים, ללא נסיעות. להתחבר לנפש ולרוחניות".
שיר מועדף לשבת
"אנחנו בית מוסיקלי ומאוד אוהבים לשיר בשבת. הילדים שלי מתנדבים ב'מהפכה של שמחה', חבר'ה שמגיעים לבתי חולים עם גיטרות ושרים למאושפזים. אני ובתי הגדולה מנגנים בגיטרה, הבן שלי מנגן בגיטרה ובקלרינט. יש את הצד המרוקאי שאוהב לשמוע את התזמורת האנדלוסית ויש את הצד של בני הישיבה שאוהבים שירים של ישי ריבו וכאלה".
זיכרון ילדות מיוחד
"בתקופת החורף, בימי שבת, אבא שלי היה מעיר אותנו ב-04 לפנות בוקר כדי לשיר שירת קודש בבית הכנסת. זה נקרא השקמה לבקשות בשבת בבוקר. מדובר במקבץ פיוטים שמסכמים את פרשת השבוע לפי מדרשים. אבא היה לוקח אותי בכל מזג אוויר, גם בגשם עם כובעים, כדי לשיר שלוש שעות עד שבע בבוקר ואז המשכנו לתפילה".