תגריד מסאלחה, האחות האחראית על מרפאת גוש אומן בתענך של שירותי בריאות כללית, הצילה לאחרונה את חייו של תומר ביטון תושב התענכים, שבא למרפאה במצב של סכנת חיים אחרי עקיצת דבורה.
2 צפייה בגלריה
האחות תגריד מסאלחה עם תושב התענכים שהצילה
האחות תגריד מסאלחה עם תושב התענכים שהצילה
האחות תגריד מסאלחה עם תושב התענכים שהצילה
(צילום: כללית)

"אני הייתי לבד במרפאה, והייתי בהפסקה במטבח ואני שומעת אותו צועק", היא משחזרת, "לא הבנתי מה קרה, יצאתי אליו, גררתי אותו למיטה. הוא אלרגי לעקיצות דבורים ולא היה לו מזרק אפיפן. הוא הגיע אלי במצב קשה, עם נפיחות של הצוואר ושל מיתרי הקול, מדדתי לו לחץ דם, שהיה מאוד נמוך 58/25 והתחלתי לטפל בו, הזרקתי לו אדרנלין, חיברתי אותו לחמצן ועירוי נוזלים. תוך כדי הייתי בטלפון עם מד"א והזעקתי טיפול נמרץ".
הזמן שחלף עד שהגיעה הניידת הרגיש עבור מסאלחה כמו נצח, כאשר תוך כדי, היא פעלה בנחישות והעניקה לו טיפול מציל חיים. "זה כוח שטמון בי כנראה", היא מסבירה, "הוא אומר לי, 'תגריד, אני מת', ואני אומרת לו, 'אתה בידיים טובות, אנחנו בדרך הנכונה', אם הוא היה מגיע כמה דקות אחר כך או אם לא הייתי שם הוא היה לא היה שורד".

2 צפייה בגלריה
הזעיקה מיד טיפול נמרץ
הזעיקה מיד טיפול נמרץ
הזעיקה מיד טיפול נמרץ
(צילום: שירותי בריאות כללית)
קראו גם:

מהמרפאה פונה ביטון לבית החולים וכבר באותו יום שוחרר לביתו. "התקשרתי אליו אחרי שהוא יצא מהמיון, הוא אמר לי 'עכשיו הייתה צריכה להיות הלוויה שלי', ואני בכיתי. אמרתי לו 'תודה לאל שאתה איתנו', הוא הודה לי על זה שהצלתי את חייו. יום למחרת הוא בא למרפאה והביא לי פרחים והודה לי שוב. מאז הוא מספר את זה בכל מקום ומודה לי כל הזמן".
אחרי הסיפור הזה, הגעת לתובנה כלשהי?
"הגעתי לתובנה שהחיים שלנו חשובים. אמרתי שאין מצב שאני מאבדת אותו בידיים שלי. המקרה הזה חידד לי בראש את מה שלמדתי כאחות בוגרת קורס על בסיסי. כל החומר שלמדתי ישב לי עכשיו יותר טוב, הרגשתי כמה זה חשוב. אני מרגישה שאלוהים נתן לי את הזכות להציל חיים של בן אדם".