בעולם הספורט הישראלי ישנם ענפים פחות מדוברים שמייצרים אלופים ואלופות ראויים לא פחות. אחת מהם היא ניקול גולובנבסקי, בת 15 מנוף הגליל, שהפכה לאלופת ישראל בחץ וקשת והתקבלה ללימודים במכון וינגייט היוקרתי.
3 צפייה בגלריה
ניקול גולובנבסקי
ניקול גולובנבסקי
ניקול גולובנבסקי
(צילום: אלעד גרשגורן)

סיפורה של גולובנבסקי מתחיל לפני כשנה וחצי, כשהייתה בת 13 וחצי. "זה סיפור מצחיק", היא מספרת בחיוך, "פרסמו שהגיע חוג חץ וקשת לנוף הגליל וחברה שלי קראה לי לבוא איתה כי היא לא רצתה ללכת לבד. אחרי כמה זמן היא עזבה ואני נשארתי בכל זאת". אביה, עמנואל, תמך בהחלטתה להמשיך, אך הציב תנאי: "אני תמיד אמרתי שאם היא מתחילה איזשהו חוג, אני כהורה תמיד תומך בה אבל אם היא מתחילה משהו היא חייבת לסיים לפחות שנת לימודים אחת, לא לעזוב באמצע".
המסע מתחילת החוג ועד לזכייה באליפות ישראל לא היה קל. "בכל תחום ספורט יש קשיים ובמיוחד כשזה משהו חדש", הסבירה גולובנבסקי. "זה היה מאתגר אבל זה גם היה נחמד. המאמנים היו טובים והם תמכו בי".
הישגיה של גולובנבסקי הובילו לקבלתה למכללת וינגייט, מוסד יוקרתי המתמחה בספורט. עם המעבר לווינגייט, היא עומדת בפני אתגרים חדשים, אך גם הזדמנויות חדשות להגשים את חלומותיה ולייצג את ישראל בזירה הבינלאומית. "אני עוברת למקום שבו אוכל להגיע להישגים הרבה יותר טובים, במיוחד כי יש לי את הפוטנציאל", היא מסבירה את בחירתה.

3 צפייה בגלריה
ניקול גולובנבסקי
ניקול גולובנבסקי
מוכשרת מאוד
(צילום: אלעד גרשגורן)

בווינגייט, גולובנבסקי תתמודד עם אתגר חדש - שילוב בין לימודים אינטנסיביים לבין אימונים מפרכים. "בית הספר , כיתה ט' ו-י', נמצאים בתוך מתחם וינגייט ולכן לא אצטרך לנסוע רחוק. זה יקל עליי מאוד. הכל יהיה גמיש יותר ונגיש יותר. ספורט זה חשוב אבל הלימודים הם לא פחות חשובים".
ענף החץ וקשת בישראל נמצא בתנופת התפתחות והשנה, לראשונה, המדינה הכירה באופן רשמי בענף, ולפיכך שני ספורטאים ישראלים, מיכאלה משה ורועי דרור ייצגו את המדינה באולימפיאדת פריז.
שאיפותיה של גולובנבסקי גבוהות והיא מקווה לייצג את ישראל בעתיד באולימפיאדה ואפילו לזכות במדליה. "אני מכוונת את עצמי לייצג את המדינה באולימפיאדה ואני מודעת לזה שאצטרך לעבוד קשה. עכשיו עם המעבר לווינגייט יאמנו אותי מאמני נבחרת שיעזרו לי להמשיך ולהתקדם".

3 צפייה בגלריה
ניקול גולובנבסקי
ניקול גולובנבסקי
גולובנבסקי יחד עם אביה עמנואל
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם:

עמנואל, אביה של ניקול, מתאר את התמיכה המשפחתית: "אנחנו מנסים לתת לה מה שהיא צריכה, אם זה לנסוע יום ולילה לאן שהוא, או לדאוג לה לציוד של החץ וקשת שהוא די יקר. וכמובן לאפשר לה לצאת לפעילויות ולאליפויות. הדבר הכי חשוב שהיא נהנית. זה ספורט והוא טוב לבריאות. אני מקווה שהיא תצליח במה שהיא רוצה".
עם תחילת הלימודים בווינגייט ב-1 בספטמבר, גולובנבסקי צפויה להתמודד עם אימונים אינטנסיביים יותר. "בווינגייט האימונים יהיו פעמיים-שלוש ביום, שישה ימים בשבוע", הסביר אביה.