22 שנים לאחר שנפל בעת מילוי תפקידו, הוקם מצפור לזכרו של חלל צה"ל רב"ט דביר רשף ז"ל מבית שאן. המצפור במושב אבני חפץ בשומרון נחנך השבוע בטקס במעמד המשפחה, מכרים וחברים ובנוכחות ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. הוא יכלול פינת ישיבה ומדשאה עם תצפית לנוף נרחב של מישור החוף.
2 צפייה בגלריה
דביר רשף ז"ל
דביר רשף ז"ל
מיקום המצפור
(צילום: אלבום משפחתי)
המצפור הוקם ביוזמתו של יונתן שמחי, מנהל אגף הביטחון במועצה האזורית שומרון שלמד יחד עם דביר ז"ל באותה שכבה במקיף הדתי אורט בית שאן. רחל רשף, אמו של דביר ז"ל, התרגשה לשמוע על היוזמה: "יונתן התקשר אליי לפני כמה שבועות ואמר לי שבמסגרת עבודתו הוא מסייר בכל היישובים והוא נזכר שדביר נהרג סמוך ליישוב אבני חפץ, הוא ראה שיש מקום מתאים ואז עלה לו הרעיון לעשות את המצפור לזכרו. לא חשבנו על זה, חשבנו שאנחנו מסתפקים בהנצחה שיש לנו על יד הבית בגן דביר שעשתה עיריית בית שאן וכשעלה הרעיון זה היה ממש מרגש כי בכל זאת 22 שנים עברו", מספרת האם.

2 צפייה בגלריה
דביר רשף ז"ל
דביר רשף ז"ל
דביר רשף ז"ל
(צילום: אלבום משפחתי)
לאחר הסכמת כל הגורמים במועצה והסכמת משפחתו של החייל, נקבע תאריך לטקס חנוכת המצפה אליו יגיעו בעתיד תלמידי היישוב שילמדו על דביר ז"ל ויטפחו את המקום. "זה רעיון נהדר לזכור ככה את דביר והכול בזכות יונתן שמחי. דיברתי גם עם קצינת הנפגעים והיא אמרה שגם יגיעו מהגדוד של דביר למקום כדי לראות אותו. הם משרתים שם באזור מדי פעם וגם הם יגיעו לטקס".
רב"ט דביר רשף ז"ל למד בבית-הספר היסודי 'מאיר' וסיים בהצלחה את לימודיו בבית-הספר התיכון הדתי 'אורט בית שאן'. מגיל צעיר היה חניך בתנועת הנוער 'בני עקיבא' ופעיל חברתית בארגון 'נוער לנוער'. בחודש יולי 2000 הוא התגייס לצה"ל לחיל התותחנים ושירת כלוחם וקשר.

קראו גם >>>

ב־9 באוגוסט 2001 נפל בעת מילוי תפקידו, כשהיה בשמירה ליד היישוב אבני חפץ, מדרום לטול כרם. בן 19 היה בנופלו. הוא הותיר אחריו הורים, שני אחים ושתי אחיות. למרות הזמן הרב שעבר מאז - יותר מ-22 שנים - הכאב והגעגועים לבנה לא מרפים. "זה לא דבר שחולף, זה קורה כל יום, כל שעה וכל דקה ולומדים לחיות עם זה כי בכל זאת יש משפחה, ילדים ונכדים אבל עדיין החוסר שלו מלווה אותי יום-יום שעה-שעה ואז אני מבינה כמה הוא חסר".
איפה הוא הכי חסר לך?
"במפגשים המשפחתיים כי הוא תמיד היה נוכח ופעיל ופתאום הוא איננו. הזמן שעבר הוא דבר שלומדים לחיות איתו. אנחנו לומדים לעשות את הכול לצד הכאב".